V Madridu dnes oficiálně představili okruh Madring, který bude příští rok hostit velkou cenu Formule 1.
Slavnostního představení okruhu, jehož stavba začíná, se zúčastnila prezidentka Madridského společenství Isabel Díaz Ayuso a starosta Madridu José Luis Martínez Almeida. Přítomen byl také Carlos Sainz, který bude ambasadorem grand prix.
Okruh povede okolo výstaviště IFEMA a z části využije veřejné komunikace. Závod se pojede na 57 kol. Délka okruhu bude 5,4 km a disponovat bude 22 zatáčkami.
Okruh
Startovní rovinka bude mít délku 589 metrů. Z prvního místa to má být do první zatáčky 202 metrů. Očekává se, že první dvě zatáčky přinesou určité příležitosti k předjíždění, protože se zde bude zpomalovat z 320 km/h na 100 km/h.
Třetí zatáčka se jmenuje Curva de Hortaleza – podle stejnojmenné madridské čtvrti. Začíná zde městská část trati vedoucí po ulici Ribera de Sena.
Po Hortaleze následuje rovinka a rychlá čtvrtá zatáčka, kde vozy dosáhnou maximální rychlosti 340 km/h. Následuje prudké brzdění na 80 km/h, což má přinést další příležitost pro předjíždění. Následně vozy sjedou pod dálniční nadjezd.
Stále jsme na veřejných komunikacích a stoupáme o 10 výškových metrů do zatáčky sedm. Následně přichází „El Búnker“, což je zatáčka vedoucí okolo pevnosti La Mata Espesa ze španělské občanské války. Trať dále pokračuje v areálu festivalu Valdebebas.
Za zatáčkou 9 následuje šikana – pravotočivá zatáčka (57°) a levotočivá zatáčka (78°), která nás zavede do možná nejslavnější zatáčky La Monumental s klopením 24 %.
Zatáčka je inspirována zatáčkou Luyendyk v Zandvoortu a svým tvarem také madridskou arénou Las Ventas pro býčí zápasy. Úsek o délce 550 metrů projedou jezdci rychlostí 300 km/h za 5 sekund.
Okruh dále povede okolo Sportovního města Real Madrid do zatáčky 18 s názvem „Curva Norte“, protože vede před kongresovým centrem IFEMA North.
Následují zatáčky 19 (90º), 20 (117º), 21 (109º) a 22 (96º). Poslední zatáčka okruhu Madring se bude jmenovat „The Park“, protože se nachází vedle parku Juana Carlose I.