V letošní sezóně jsem zvolil agresivnější přístup, řekl Sainz Jr.

Carlos Sainz Jr. se pro letošní sezónu formule 1 rozhodl pro agresivnější přístup, což nakonec vedlo k jeho přestupu z týmu Toro Rosso do Renaultu.
V letošní sezóně jsem zvolil agresivnější přístup, řekl Sainz Jr.

Španěl letos absolvoval šestnáct závodů za Toro Rosso. V devíti z nich bodoval a nejlépe skončil čtvrtý v Singapuru a šestý v Monaku. Kromě toho ale také šestkrát cíl závodu neviděl.

Sainz Jr. si však za svým působením stojí, v konečném hodnocení pak Španěl obsadil deváté místo.

„Tento rok jsem byl rozhodně agresivnější,“ řekl Sainz Jr. „Musel jsem být agresivnější, abych získal body, obzvlášť když jsme se letos s Toro Rosso nekvalifikovali do nejlepší desítky, takže jsme museli být agresivnější v neděli.“ (z 16 závodů za Toro Rosso se Sainz Jr. dostal do Q3 pětkrát - pozn. redakce)

„To mohlo mít za následek, že jsem měl o trochu více odstoupení, než jsem možná chtěl, a možná jsem odstupoval o trochu více než v předchozích sezónách, ale myslím, že se to vyplatilo.“

„Když se podíváte na pořadí v šampionátu a moje body, tak vzhledem k příležitostem, které jsem měl, si myslím, že to byl velmi pozitivní rok.“

Sainz se v Renaultu cítí jako doma, rok 2019 neřeší

Sainz se v Renaultu cítí jako doma, rok 2019 neřeší

„Vždy jsem říkal, že budu dělat své věci a udělám to v závislosti na mojí situaci. Jestliže jsem v roce 2015 riskoval méně, tak proto, že jsem se chtěl učit, chtěl jsem absolvovat všechny závody, často jsem odstupoval a chtěl jsem závody dojíždět.“

„Jestli jsem byl v roce 2016 stále trochu konzervativní, tak proto, že jsem k tomu měl důvod a jestli jsem byl v roce 2017 agresivnější, tak proto, že jsem k tomu měl důvod.“

„Chtěl jsem, aby byl rok 2017 výjimečný, abych využil svých příležitostí a aby byla šance být v Renaultu, kde teď jsem. Věděl jsem, že abych byl na konci roku v Renaultu, potřeboval jsem udělat něco, abych zazářil. Abych se po startu z 11. nebo 12. místa dostal do nejlepší desítky, musel jsem více riskovat.“

Foto: Getty Images / Peter Fox

Váš názor Další článek: Hamilton a Mercedes jsou si od konce loňského roku mnohem bližší
19. června | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10