V letošní sezóně by mohlo rozhodovat opotřebení zadních pneumatik

Týmy s ním zatím mají problémy, Bridgestone však nechává řešení na nich.
Odchod Michelinu z formule 1 sice znamenal snížení vlivu pneumatik na výsledek šampionátu, ale obutí i nadále hraje důležitou roli. Zatímco se loni hovořilo nejvíce o předních pneumatikách, letos by rozhodovat mohly ty zadní. Týmy si během testů stěžovaly na jejich rychlé opotřebení, ale Bridgestone žádné obavy nemá.

"Týmy pracují na svých znalostech hladkých pneumatik a aerodynamických pravidel teprve krátce, takže očekáváme, že se zlepší v užití pneumatik ve všech oblastech," řekl Jun Matsuzaki z Bridgestonu pro Autosport.

Návrat od drážkovaných pneumatik k těm hladkým si nevyžádal změnu rozměrů pneumatiky. Důsledek je ten, že se kontaktní plocha pneumatiky s vozovkou zvětšila více vpředu než vzadu, což vede k přetáčivému chování vozu.

K tomu se v Jerezu v prosinci přidalo chladné počasí, které podle Bridgestonu vyvolalo drolení pneumatik. Spolu s vlastnostmi okruhu to znamenalo nadměrné opotřebení zadních gum. Týmy této skutečnosti samozřejmě přizpůsobí vývoj vozů, ale pokud se podíváme na ty dva nejlepší, v minulém roce byl monopost Ferrari k pneumatikám šetrnější než McLaren.

"Rozložení přilnavosti pneumatik jde stále spíše směrem k přetáčivosti, ale to bude řešeno nastavením vozu, jak se týmy budou učit tyto pneumatiky nejlépe využívat," dodal Matsuzaki.

To také znamená určitou naději pro jezdce, jako je Kimi Räikkönen, kteří se v uplynulé sezóně s pneumatikami trápili a preferují přetáčivý vůz.

Význam práce s obutím vozu letos vzroste nejen kvůli zvýšení mechanické přilnavosti, ale také kvůli snížení aerodynamického přítlaku. Jezdci samozřejmě i nadále nebudou mít k dispozici kontrolu trakce, takže nároky na jejich cit pro práci s plynem budou větší.

"Práce s pneumatikami byla klíčová v roce 2008 a bude klíčová i v roce 2009. Faktory se při této práci změnily kvůli novým pravidlům, takže bude zajímavé sledovat, jak se budou v průběhu roku vyvíjet znalosti jezdců a týmů," uzavřel Matsuzaki.
Další článek: Stáhněte si nové číslo magazínu F1sports

19:25 | Vitalij Petrov dělá tento víkend sportovního komisaře v Portugalsku. Objevily se informace, že jeho otec Alexander dnes zemřel ve Vyborku (Rusko).
18:44 | Pérez dostal za zpomalení Gaslyho v kvalifikaci napomenutí.
14:32 | Russell dostal varování (vyjel na trať, když vlály červené vlajky)
13:48 | Upravené limity tratě pomohly, ale i tak bylo v posledním tréninku smazáno 24 časů ... 21 v první, 3 ve čtvrté zatáčce.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink Bottas (1:18.410)
2. trénink Bottas (1:17.940)
Sobota 24. října 2020
3. trénink Bottas (1:16.654)
Kvalifikace Hamilton (1:16.652)0
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10