V kvalifikaci na GP Malajsie zvítězil Sebastian Vettel

V kvalifikaci na GP Malajsie zvítězil Sebastian Vettel

Týmy Red Bull a McLaren svedly překvapivě vyrovnaný souboj o pole position v Sepangu, z vítězství se nakonec radoval Sebastian Vettel před Lewisem Hamiltonem a Markem Webberem.

Q1 - HRT bude letos poprvé závodit
První část kvalifikace musela být ve své první polovině na několik minut přerušena, protože z vozu Sébastiena Buemiho odlétl za jízdy kus karoserie z levé bočnice a zůstal ležet na trati. Aby mohli traťoví komisaři bezpečně odklidit kousky vozu týmu Toro Rosso, nechalo vedení závodu vyvěsit červené vlajky.

Klíčovou otázkou první časti však jako vždy bylo, kdo doprovodí nové týmy ven z kvalifikace a jestli se Hispania konečně kvalifikuje do závodu. Smolařem, který nepostoupil, byl Pastor Maldonado z Williamsu. A jelikož Felipe Massa stanovil svým nejrychlejším časem první části kvalifikační limit na 1:43,516, kvalifikovali se všichni jezdci, včetně Vitantonia Liuzziho a Narajna Kartykejana.

Q2 - Schumacher znovu mimo top 10
V druhé části kvalifikace se žádné větší překvapení nekonalo. Zklamání jistě zavládlo u Sauberu, protože zatímco Kobajaši postoupil dál, Pérez skončil až šestnáctý. Napínavý souboj o postup svedli jezdci Mercedesu, Rosberg byl nakonec rychlejší než Schumacher a svého týmového kolegu vyšoupl z desítky nejlepších. Bývalý mistr světa odstartuje z 11. pozice, ale bude mít výhodu volby pneumatik. Mimo první desítku zůstali dále oba jezdci Toro Rosso, Force Indie a Rubens Barrichello. Nejrychlejší byli v prostřední části piloti McLarenu v čele s Buttonem.

Q3 - Vyrovnaný souboj Red Bullu a McLarenu
Na začátku poslední části vyjely na trať jen vozy McLarenu a Red Bullu, ostatní jezdci vyčkávali v garážích, důvodem byl pravděpodobně nedostatek nových pneumatik měkké směsi. Po prvních pokusech se vedení ujal Hamilton před Vettelem, Webberem a Buttonem. Po chvíli klidu pak vypukla závěrečná bitva o pole position, na trať vyjelo všech 10 vozů.

V posledních kolech se všichni jezdci na čele zlepšili, ale Sebastian Vettel dokázal zrychlit víc než Lewis Hamilton a pole position mu vzal. Red Bull sice tedy zůstal letos neporažen, ale ztráta McLarenu byla minimální, což slibuje napínavý závod. Druhá startovní řada bude mít stejně smíšené složení, postaví se do ní Mark Webber a Jenson Button.

Nejlepší ze zbytku světa byl Fernando Alonso, ale jeho ztráta na první místo byla už téměř sekundová. Vedle něj se do třetí řady kvalifikoval Nick Heidfeld. Ferrari a Renault obsadí také čtvrtou řadu, sedmé místo patří Massovi, osmé Petrovovi. Mercedes byl v kvalifikaci až pátým nejlepším týmem, první desítku uzavřeli Rosberg a Kobajaši.

GP Malajsie - kvalifikace

P. Jezdec Tým Q1 Q2 Q3 Ztráta
1 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:37,468 1:35,934 1:34,870  
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:36,861 1:35,852 1:34,974 0,104
3 Mark Webber RBR-Renault 1:37,924 1:36,080 1:35,179 0,309
4 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:37,033 1:35,569 1:35,200 0,330
5 Fernando Alonso Ferrari 1:36,897 1:36,320 1:35,802 0,932
6 Nick Heidfeld Renault 1:37,224 1:36,811 1:36,124 1,254
7 Felipe Massa Ferrari 1:36,744 1:36,557 1:36,251 1,381
8 Vitalij Petrov Renault 1:37,210 1:36,642 1:36,324 1,454
9 Nico Rosberg Mercedes 1:37,316 1:36,388 1:36,809 1,939
10 Kamuj Kobajaši Sauber-Ferrari 1:36,994 1:36,691 1:36,820 1,950
11 Michael Schumacher Mercedes 1:36,904 1:37,035    
12 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:37,693 1:37,160    
13 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:37,677 1:37,347    
14 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:38,045 1:37,370    
15 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:38,163 1:37,496    
16 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:37,759 1:37,528    
17 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:37,693 1:37,593    
18 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:38,276      
19 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:38,645      
20 Jarno Trulli Lotus-Renault 1:38,791      
21 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:40,648      
22 Jerome d'Ambrosio Virgin-Cosworth 1:41,001      
23 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 1:41,549      
24 Narajn Kartykejan HRT-Cosworth 1:42,574      
  107% limit   1:43,516      

Doporučujeme

Články odjinud