Týmy Red Bull a McLaren svedly překvapivě vyrovnaný souboj o pole position v Sepangu, z vítězství se nakonec radoval Sebastian Vettel před Lewisem Hamiltonem a Markem Webberem.
Q1 - HRT bude letos poprvé závodit
První část kvalifikace musela být ve své první polovině na několik minut přerušena, protože z vozu Sébastiena Buemiho odlétl za jízdy kus karoserie z levé bočnice a zůstal ležet na trati. Aby mohli traťoví komisaři bezpečně odklidit kousky vozu týmu Toro Rosso, nechalo vedení závodu vyvěsit červené vlajky.
Klíčovou otázkou první časti však jako vždy bylo, kdo doprovodí nové týmy ven z kvalifikace a jestli se Hispania konečně kvalifikuje do závodu. Smolařem, který nepostoupil, byl Pastor Maldonado z Williamsu. A jelikož Felipe Massa stanovil svým nejrychlejším časem první části kvalifikační limit na 1:43,516, kvalifikovali se všichni jezdci, včetně Vitantonia Liuzziho a Narajna Kartykejana.
Q2 - Schumacher znovu mimo top 10
V druhé části kvalifikace se žádné větší překvapení nekonalo. Zklamání jistě zavládlo u Sauberu, protože zatímco Kobajaši postoupil dál, Pérez skončil až šestnáctý. Napínavý souboj o postup svedli jezdci Mercedesu, Rosberg byl nakonec rychlejší než Schumacher a svého týmového kolegu vyšoupl z desítky nejlepších. Bývalý mistr světa odstartuje z 11. pozice, ale bude mít výhodu volby pneumatik. Mimo první desítku zůstali dále oba jezdci Toro Rosso, Force Indie a Rubens Barrichello. Nejrychlejší byli v prostřední části piloti McLarenu v čele s Buttonem.
Q3 - Vyrovnaný souboj Red Bullu a McLarenu
Na začátku poslední části vyjely na trať jen vozy McLarenu a Red Bullu, ostatní jezdci vyčkávali v garážích, důvodem byl pravděpodobně nedostatek nových pneumatik měkké směsi. Po prvních pokusech se vedení ujal Hamilton před Vettelem, Webberem a Buttonem. Po chvíli klidu pak vypukla závěrečná bitva o pole position, na trať vyjelo všech 10 vozů.
V posledních kolech se všichni jezdci na čele zlepšili, ale Sebastian Vettel dokázal zrychlit víc než Lewis Hamilton a pole position mu vzal. Red Bull sice tedy zůstal letos neporažen, ale ztráta McLarenu byla minimální, což slibuje napínavý závod. Druhá startovní řada bude mít stejně smíšené složení, postaví se do ní Mark Webber a Jenson Button.
Nejlepší ze zbytku světa byl Fernando Alonso, ale jeho ztráta na první místo byla už téměř sekundová. Vedle něj se do třetí řady kvalifikoval Nick Heidfeld. Ferrari a Renault obsadí také čtvrtou řadu, sedmé místo patří Massovi, osmé Petrovovi. Mercedes byl v kvalifikaci až pátým nejlepším týmem, první desítku uzavřeli Rosberg a Kobajaši.
GP Malajsie - kvalifikace
P. |
Jezdec |
Tým |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Ztráta |
1 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:37,468 |
1:35,934 |
1:34,870 |
|
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:36,861 |
1:35,852 |
1:34,974 |
0,104 |
3 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:37,924 |
1:36,080 |
1:35,179 |
0,309 |
4 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:37,033 |
1:35,569 |
1:35,200 |
0,330 |
5 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:36,897 |
1:36,320 |
1:35,802 |
0,932 |
6 |
Nick Heidfeld |
Renault |
1:37,224 |
1:36,811 |
1:36,124 |
1,254 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:36,744 |
1:36,557 |
1:36,251 |
1,381 |
8 |
Vitalij Petrov |
Renault |
1:37,210 |
1:36,642 |
1:36,324 |
1,454 |
9 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:37,316 |
1:36,388 |
1:36,809 |
1,939 |
10 |
Kamuj Kobajaši |
Sauber-Ferrari |
1:36,994 |
1:36,691 |
1:36,820 |
1,950 |
11 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1:36,904 |
1:37,035 |
|
|
12 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:37,693 |
1:37,160 |
|
|
13 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:37,677 |
1:37,347 |
|
|
14 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
1:38,045 |
1:37,370 |
|
|
15 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:38,163 |
1:37,496 |
|
|
16 |
Sergio Perez |
Sauber-Ferrari |
1:37,759 |
1:37,528 |
|
|
17 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:37,693 |
1:37,593 |
|
|
18 |
Pastor Maldonado |
Williams-Cosworth |
1:38,276 |
|
|
|
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Renault |
1:38,645 |
|
|
|
20 |
Jarno Trulli |
Lotus-Renault |
1:38,791 |
|
|
|
21 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:40,648 |
|
|
|
22 |
Jerome d'Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
1:41,001 |
|
|
|
23 |
Vitantonio Liuzzi |
HRT-Cosworth |
1:41,549 |
|
|
|
24 |
Narajn Kartykejan |
HRT-Cosworth |
1:42,574 |
|
|
|
|
107% limit |
|
1:43,516 |
|
|
|