V Kataru musí kvůli F1 změnit nájezd do boxů

Ředitel závodů formule 1 Michael Masi řekl, že pro premiérovou Velkou cenu Kataru formule 1 bude muset být na okruhu v Dauhá přebudován nájezd do boxové uličky.
Foto: Getty Images / Clive Mason
V Kataru musí kvůli F1 změnit nájezd do boxů | Foto: Getty Images / Clive Mason

Mezinárodní okruh Losail od roku 2004 hostí zejména závody mistrovství světa motocyklů a v posledních letech také závody superbiků nebo cestovních vozů. V minulosti se na něm jel také závod asijské GP2 a okruh má licenci FIA Grade 1.

Po inspekci, kterou Masi v Kataru ve společnosti sportovního ředitele F1 Steva Nielsena provedl po letošní Velké ceně Maďarska, ředitel závodů F1 potvrdil, jaké úpravy budou potřeba pro premiérový závod F1.

Jedinou výraznou změnou ve tvaru okruhu bude nájezd do boxové uličky. Kromě toho budou muset být upravený některé obrubníky a bariéry.

Katar obsadil poslední volné místo v letošním kalendáři. Představitelé podepsali desetiletou smlouvu, která bude platit od roku 2023. Příští rok se v Kataru nepojede, jelikož bude země hostit mistrovství světa ve fotbale.

„Úplně mění nájezd do boxové uličky. Nájezd, jaký byl pro motocykly, se dramaticky změní. Tato úprava je téměř hotová,“ řekl Masi.

„Ve světě MotoGP a FIM (Mezinárodní motocyklová federace, pozn. redakce) je to něco úplně jiného. Snažili se tedy přizpůsobit v relativně krátkém čase. To je další věc, kterou musíme vzít v úvahu, že nemluvíme o velkém časovém úseku.“

Úprava trati, která dosud sloužila hlavně pro závody motocyklů, představuje velkou výzvu.

„Velkou část představovaly bezpečnostní požadavky pro motocykly, pokud jde o Tecpro bariéru a další věci. Bylo nainstalováno několik dvojitých obrubníků. Okruh je to hlavně motocyklový, takže vysoké obrubníky na apexu, aby si jezdci nezkracovali zatáčku, a (byly přidány) dvojité obrubníky na výjezdech.

„Kromě toho byla upravena významná část bariér Tecpro a pneumatik kolem celé trati. Nájezd do boxů je ale zřejmě největší změnou.“

Stávající komplex boxů a garáží je pro F1 podle Masiho vhodný.

„Je toho víc než dost. Myslím, že je to asi 40 garáží jako základ. A když jsme tam byli, už dostavěli dalších 10, pokud si dobře pamatuji. Celkově je tam tedy 50 garáží. Prostoru je tam více než dost.

„Garáže, prostory v paddocku, všechny tyto věci byly na okruhu v pořádku. Myslím, že to pro tento rok bude dobrý malý podnik.“

Další článek: Mercedes zřejmě přijde o sponzora Petronas, nahradit ho má společnost ze Saúdské Arábie

Témata článku: , ,