Tým Haas pro Velkou cenu Kanady přivezl do Montrealu balíček vylepšení. Podle Romaina Grosjeana je to přitom nejlepší vylepšení, které americký tým ve za dobu svého působení ve formuli 1 nasadil.
Haas přivezl do Montrealu velký balíček vylepšení, problém s motorem však Grosjeana z kvalifikace vyřadil už na začátku. V závodě pak oba piloti Grosjean i Kevin Magnussen obsadili dvanácté a třinácté místo. Podle týmu však nejnovější vylepšení na voze budou patrné až na klasických okruzích.
„Je nejlepší. Největší a nejlepší,“ řekl Grosjean o nejnovějším vylepšení vozu týmu Haas.
„Vylepšení je velmi dobré, už od prvního kola v prvním tréninku jsem věděl, že bude dobré. Nabízí nám dobrou přilnavost vpředu, s čímž jsem velmi spokojen, a celkově více přítlaku. Kevin se více potýkal se zadní částí, mně tato nestabilita nevadí. Mám radši silnou přední část vozu uprostřed zatáčky, která mi dovolí s autem zatočit, a to pro nás vylepšení dělalo.“
Podle Magnussena by Haas v Kanadě bez tohoto vylepšení vozu výrazně ztrácel.
„Věděli jsme, že tato trať nebude pro naše auto ideální, protože nejsme nejsilnější v pomalých zatáčkách,“ řekl Magnussen. „Máme však jasno v tom, že vylepšení přineslo to, co jsme očekávali, bez něj bychom na tom byli mnohem hůře. Je to závod ve vývoji, také ostatní týmy vyvíjí svá auta, já jsem ale přesvědčen, že tak jak je to nyní, tak bychom byli v závodě čtvrtým nejrychlejším autem. Jsem si jistý, že na rychlejších okruzích na tom budeme podobně jako v Barceloně (kde byl Haas nejlepším týmem za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem - pozn. redakce).“
S vylepšením vozu byl spokojen také šéf týmu Günther Steiner.
„Předtím, než jsme ho nasadili, jsme se podívali na data z větrného tunelu a bylo jasné, že to bylo největší zlepšení, které jsme udělali. Naše týmy ve větrném tunelu a na aerodynamice odvedly dobrou práci. To, co nám dali z větrného tunelu, koreluje s tím, co máme na trati, což je důležité,“ řekl Steiner.
Foto: Getty Images / Mark Thompson