V Jerezu zahájilo pět týmů čtyřdenní testy a čelo výsledkové listiny zůstalo v držení týmu Toro Rosso. Sébastien Buemi měl k dispozici loňský vůz, který byl jednoznačně rychlejší než letošní modely. Testy narušil déšť.
Buemi se má však zřejmě na co těšit, protože Red Bull RB5, na jehož základě bude postaven jeho budoucí vůz STR4, byl v rukou Sebastiana Vettela nejrychlejší z letošních aut. A to již druhý den po své premiéře. Ovšem i dnes se ozvala technika.
"Selhal nám jeden ze senzorů převodovky a s vozem jsme zastavili, abychom se vyhnuli případnému poškození," vysvělil Vettel.
Třetí místo výsledkové listiny patřilo novému Williamsu a testovacímu jezdci Nicu Hülkenbergovi. Ve svém FW31 sice vozil KERS, ten ale nebyl aktivní.
Až čtvrtý nejrychlejší byl Heikki Kovalainen s McLarenem a výsledkovou listinu uzavřel Nelson Piquet, který se věnoval vývoji KERS. Brazilec litoval špatného počasí.
"Je škoda, že jsme dnes ztratili čas, protože v této fázi sezóny potřebujeme s vozem zajíždět co nejvíce kilometrů. Jelikož je vůz úplně nový, učili jsme se každým kolem a máme užitečná data, která si dnes večer projdeme," řekl Piquet.
Testy - Jerez, 10. 2. 2009
P. |
|
Jezdec |
Tým |
Vůz 09 |
Čas |
Ztráta |
Kol |
1. |
|
Sébastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
|
1:19,660 |
- |
104 |
2. |
|
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
X |
1:22,177 |
+ 2,517 |
61 |
3. |
|
Nico Hülkenberg |
Williams-Toyota |
X |
1:22,443 |
+ 2,783 |
82 |
4. |
|
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
X |
1:22,643 |
+ 2,983 |
58 |
5. |
|
Nelson Piquet |
Renault |
X |
1:23,313 |
+ 3,653 |
35 |