Také IndyCar chce zlepšit ochranu hlavy jezdce. V amerických formulích, které závodí na ovále, je to možná ještě důležitější než ve F1.
IndyCar chce lépe chránit hlavu jezdce. Na rozdíl od F1 jde cestou aeroscreenu. Ve formuli 1 ho před zavedením svatozáře testoval Red Bull, jehož firma Red Bull Advanced Technologies bude od roku 2020 dodavatelem aeroscreenu pro IndyCar.
Aeroscreen se v jistém ohledu neliší od svatozáře. Tvoří ho rám z titanu. Na rozdíl od svatozáře je ještě doplněn „sklem“.
Scott Dixon si vyzkoušel aeroscreen na simulátoru. Prototyp vytvořila firma Roush Creative Services. Dixon se na simulátoru projel po pěti okruzích a oválech (Long Beach, Indianapolis, Texas, Iowa a Barber). Na každém odjel 12 kol, v Indianapolis 20.
Hlavním cílem byl test viditelnosti. Podle Dixona je konstrukce v tomto ohledu podobná Advanced Frontal Protection, která byla zavedena v sérii v tomto roce. Jedná se o 8 cm vysoký „výstupek“ z titanu, který je na šasi před hlavou jezdce (viz galerie).
Při testu měl však Dixon k dispozici pouze titanovou konstrukci bez skla. Právě sklo může být nakonec v různých světelných podmínkách největším problémem. Ale to ukáží až další testy na skuteční trati.