V IndyCar začaly testy aeroscreenu Red Bullu. Zatím jen na simulátoru

Také IndyCar chce zlepšit ochranu hlavy jezdce. V amerických formulích, které závodí na ovále, je to možná ještě důležitější než ve F1.

IndyCar chce lépe chránit hlavu jezdce. Na rozdíl od F1 jde cestou aeroscreenu. Ve formuli 1 ho před zavedením svatozáře testoval Red Bull, jehož firma Red Bull Advanced Technologies bude od roku 2020 dodavatelem aeroscreenu pro IndyCar.  

Aeroscreen se v jistém ohledu neliší od svatozáře. Tvoří ho rám z titanu. Na rozdíl od svatozáře je ještě doplněn „sklem“.

Technika F1 v roce 2018: svatozář

Technika F1 v roce 2018: svatozář

Scott Dixon si vyzkoušel aeroscreen na simulátoru. Prototyp vytvořila firma Roush Creative Services. Dixon se na simulátoru projel po pěti okruzích a oválech (Long Beach, Indianapolis, Texas, Iowa a Barber). Na každém odjel 12 kol, v Indianapolis 20.

Hlavním cílem byl test viditelnosti. Podle Dixona je konstrukce v tomto ohledu podobná Advanced Frontal Protection, která byla zavedena v sérii v tomto roce. Jedná se o 8 cm vysoký „výstupek“ z titanu, který je na šasi před hlavou jezdce (viz galerie).

Při testu měl však Dixon k dispozici pouze titanovou konstrukci bez skla. Právě sklo může být nakonec v různých světelných podmínkách největším problémem. Ale to ukáží až další testy na skuteční trati.

Další článek: Hülkenberg se mnou nemluví, říká Magnussen

17:50 | Jezdci zítra dostanou dvě sady pneumatik C3 2021. Mohou je použít v jakémkoliv pátečním tréninku. Na každé sadě musí odjet nejméně 6 kol a nejméně 6 kol musí odjet ve druhém tréninku.
10:33 | Kevin Magnussen by mohl zamířit do americké IMSA...
10:03 | Sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley měl před závodním víkendem v Bahrajnu pozitivní test na COVID-19.
9:07 | Robert Kubica zítra v prvním tréninku nahradí Räikkönena

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10