Martins i Bearman zmařili své šance v hodinách.
Jak se po včerejším sprintu dalo očekávat, Theo Pourchaire se po třetím místě v kvalifikaci do druhé řady nepostavil. Obdržel totiž penalizaci ztráty pěti míst na startovním roštu za způsobení kolize s Bearmanem a propadl se tak až na osmou startovní pozici.
Z pole position startoval Martins a v první řadě ho doplnil Bearman. Na třetí startovní pozici se posunul Doohan, vedle něj se postavil Daruvala. Třetí startovní řadu obsadil Iwasa s Vestim. Staněk startoval šestnáctý.
Na začátku závodu se Bearmanovi velmi dařilo, a vypadalo to, že by si mohl spravit chuť po včerejším vyřazení ze sprintu. Po výborném startu překonal Martinse a bezpečně se ujal vedení v hlavním závodě. Martins se propadl na druhé místo. Za nimi jezdili piloti v pořadí Doohan, Vesti, Daruvala, Iwasa a Pourchaire.
Staněk, který zkoušel alternativní strategii startu na střední směsi pneumatik se po zhasnutí červených světel propadl na osmnácté místo.
Ihned v prvním kole musel být do závodu nasazen virtuální safety car, jelikož Benavides se střetl s Cordeelem a odstavil vůz v únikové zóně. Ale velmi rychle se začalo znovu závodit.
Od sedmého kola piloti mohli začít jezdit do boxů k povinné výměně pneumatik, čehož řada z nich využila a v boxech tak bylo pěkně rušno. Mezi prvními piloty se pro střední směs vydal i Doohan, Vesti, Iwasa, Pourchaire, Maini nebo Hauger.
Bearman s Martinsem zůstali na trati ještě jedno kolo, a pak zamířili ke svým mechanikům i oni.
Jelikož se Bearmanova zastávka povedla, na dráhu se bez obtíží vrátil před Martinsem. Na trati teď kroužil osmý, což stále znamenalo provizorní vedení. Následoval ho Martins, dále Vesti, který při zastávkách jednu pozici vydělal, a pak už jezdil Doohan, Daruvala a Iwasa.
Do čela závodu se dostal nestavějící Leclerc následovaný Fittipaldim, Hadjarem, Maloneym, Verschoorem a Staňkem.
Martins se pustil do útoku na Bearmana. Jednu chvíli svůj útok přehnal, a oba piloti projeli zatáčku kolo na kolo. Situaci naštěstí dokázali oba ustát a mohlo se dále závodit. V druhém pokusu, který následoval vzámětí, byl Martins už úspěšnější a Bearmana předjel. Pilot Premy se ale rozhodl nevzdat se a ihned na Martinse útočil zpátky. Útok se mu ale nepovedl a Bearmana překonal i kolega Vesti, který se najednou ocitl těšně za bojující dvojicí.
V šestnáctém kole byl Martins zbrzděn ještě nestavějícím Maloneyem, což vedlo k tomu, že se Vesti pilotvi ART nebezpečně přiblížit a vznikla nová bitva o provizorní vedení v závodě.
Mezitím se dostal Bearman do hodin a propadl se o tři pozice zpět.
V zápětí se ovšem to samé stalo Martinsovi! Ten po otočení se na trati ovšem již nebyl schopen v závodě pokračovat. Provizorní vedení tak lehce převzal Vesti a na trať byl povolán virtuální safety car.
V čele stále jezdili zatím nestavějící Leclerc, Verschoor, Hadjar, Staněk a Maloney.
Po konci virtuální safety car fáze se do boxů vydal Maloney a na Verschoorovu výměnu pneumatik jsme si museli počkat až do 23. kola. Vrátil se na trať těsně za Bearmanem jako desátý a pilota Premy dokázal na čerstvých pneumatikách ihned předjet.
O kolo později konečně zamířila do boxů i zbývající trojice Leclerc, Hadjar, Staněk. Leclerc se vrátil devátý za Bearmanem, Hadjar jako jedenáctý a Staněk čtrnáctý.
Vedení v závodě převzal Vesti následovaný Doohanem, Daruvalou, Iwasou a Haugerem.
Naposledy stavějící piloti se teď v samotném závěru závodu snažili vytěžit maximum z čerstvé sady svých pneumatik. Leclerc předjel Bearmana a posunul se na osmé místo. Ještě více se vyplatila alternativní strategie Hadjarovi, ten po startu z 19. místa nyní překonal Mainiho i Bearmana a nakonec z toho bylo deváté místo v cíli. A nejlépe si vedl Verschoor, toho po startu z 20. místa vynesla alternativní strategie až na místo šesté.
Jelikož Vesti měl náskok na čele přes 4 sekundy, žádné drama už se v závodě neudálo a pilot Premy si tak poklidně dojel pro své první vítězství letošní sezóny. Druhý skončil Doohan. Třetí Daruvala.
Martinsovi může být útěchou, že ani jeho kolega Pourchaire dnes nebodoval. Bez bodu skočil i doposud vedoucí muž průběžného pořadí Boschung.
Staněk projel cílem jako čtrnáctý. Další šanci utkat se o body bude mít za čtrnáct dní v Austrálii, kde formuli 2 čeká velká premiéra.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Ztráta |
Kol |
1 |
Frederik Vesti |
Prema Racing |
|
28 |
2 |
Jack Doohan |
Invicta Virtuosi Racing |
3,9 |
28 |
3 |
Jehan Daruvala |
MP Motorsport |
7,5 |
28 |
4 |
Ajumu Iwasa |
DAMS |
11,3 |
28 |
5 |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
11,7 |
28 |
6 |
Richard Verschoor |
Van Amersfoort Racing |
14,0 |
28 |
7 |
Enzo Fittipaldi |
Rodin Carlin |
14,2 |
28 |
8 |
Arthur Leclerc |
DAMS |
17,0 |
28 |
9 |
Isack Hadjar |
Hitech Pulse-Eight |
21,6 |
28 |
10 |
Ollie Bearman |
Prema Racing |
23,9 |
28 |
11 |
Roy Nissany |
PHM Racing by Charouz |
28,8 |
28 |
12 |
Kush Maini |
Campos Racing |
29,7 |
28 |
13 |
Théo Pourchaire |
ART Grand Prix |
31,2 |
28 |
14 |
Roman Staněk |
Trident |
320 |
28 |
15 |
Jak Crawford |
Hitech Pulse-Eight |
32,9 |
28 |
16 |
Clément Novalak |
Trident |
36,1 |
28 |
17 |
Zane Maloney |
Rodin Carlin |
37 |
28 |
18 |
J.M.Correa |
Van Amersfoort Racing |
40,3 |
28 |
19 |
Ralph Boschung |
Campos Racing |
47,0 |
28 |
20 |
Amaury Cordeel |
Invicta Virtuosi Racing |
1:31.499 |
28 |
- |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
|
16 |