Čtvrtý Bortoleto se ujmul vedení v šampionátu.
Po včerejším pole position nováčka Mansella dnes přišel na řadu jeho týmový kolega Verschoor, který vyhrál kvalifikaci. A proto se postavil na pole position pro hlavní závod. Včerejší sprint naznačil, že Trident není v Baku tak rychlý, jak se po pátku zdálo, s hlavním závodem se ale nakonec italský tým popasoval velmi dobře…
Holandského pilota v první startovní řadě doplnil Antonelli, za ně se postavil Martins a Maloney. Třetí startovní řadu obsadil Maini a Bortoleto. Čtvrtou hrdinové včerejšího sprintu Dürksen a Miní, v páté řadě pak stál Crawford a Mansell.Vedoucí pilot průběžného pořadí Hadjar startoval po nepovedené kvalifikaci až jako dvacátý.
Po zhasnutí červených světel si vedení udržel Verschoor, za něj se zařadil Antonelli, Martins a Maloney. Na tom ale v tu chvíli zase tak nezáleželo. Na startu totiž zůstal stát Maini, tomu už se nestačil vyhnout Ghoete a narazil do něj, stejně tak z druhé strany Martí, který byl katapultován do kotrmelce. Ze žlutého vozu Invicty po tomto dvojitém nárazu zbyla jen hromada trosek. Naštěstí všichni piloti vyvázli z hrůzostrašně vyhlížející nehody bez pomoci a naprosto v pořádku.
Byla vyvěšena červená vlajka a následný restart proběhl za safetycarem. Teď už se však závodilo na časové odpočitávadlo a pro závod tak zbývalo 38 minut. I tak ovšem piloti museli absolvovat povinné zastávky v boxech.
Když se začalo znovu závodit, Verschoor si udžel vedení, Martins útočil na druhého Antonelliho, ale zatím ho předjet nedokázal. Dále jezdil Maloney, Bortoleto, Dürksen, Miní, Mansell, Crawford a Aron.
O kolo později byl Martins již úspěšnější, Antonelliho překonal a navíc se ihned začal přibližovat Verschoorovi. I na něj zaútočil, úspěšně ho předjel a ujal se vedení v závodě.
17 minut před koncem zajeli piloti z čela k povinné zastávce v boxech. Zastávka mechaniků ART však byla velmi pomalá a Verschoor i Antonelli se vrátili z boxů před Martinsem.
O kolo později zamířil do boxů i Maloney, ten se vrátil na trať těsně před Antonellim. Pilot Premy se ho na zahřátých pneumatikách pokoušel předjet, Maloney však probrzdil zatáčku a mezi oběma piloty došlo ke kontaktu. Maloney skončil mimo trať, Antonelli však byl schopen v závodě dál pokračovat.
Ve zkráceném závodě nebyl prostor pro strategie, takže po pár kolech se všichni vystřídali v boxech a pořadí na čele po povinných zastávkách bylo Verschoor, Martins, Antonelli, Bortoleto a Dürksen. Jelikož Hadjar jezdil na nebodovaném čtrnáctém místě, mohl se pilot Invicty v tuto chvíli těšit na vedení v šampionátu.
V samotném závěru se ještě Bortoleto snažil útočit na Antonelliho, avšak v tu chvíli Italův kolega z Premy Miní narazil do bariéry a na trať vyjel safety car.
Safety car zůstal na trati až do konce závodu a v závěsu za ním si tak Verschoor dojel pro své první letošní vítězství. Na nejvyšší stupeň se sice holandský závodník postavil již letos v Džiddě a Maďarsku, ale vždy byl nakonec diskvalifikován. Napotřetí to snad už konečně vyšlo.
Druhý skončil v závodě Martins a třetí Antonelli. Bortoleto projel cílem čtvrtý a dostal se tak do vedení v šampionátu.
Do konce sezóny zbývají pro formuli 2 již jen dvě kola v Kataru a Abú Dhabí, na ně si ale budeme muset počkat až do konce listopadu.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Richard Verschoor |
Trident |
1:10:08.415 |
17 |
2 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
0.333 |
17 |
3 |
A.K.Antonelli |
Prema Racing |
0.567 |
17 |
4 |
Gabruel Bortoleto |
Invicta Racing |
0.819 |
17 |
5 |
Joshua Duerksen |
PHM AIX Racing |
1.002 |
17 |
6 |
Paul Aron |
Hitech Pulse-Eight |
1.212 |
17 |
7 |
Luke Browning |
ART Grand Prix |
1.351 |
17 |
8 |
Jak Crawford |
DAMS Lucas Oil |
1.468 |
17 |
9 |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
1.910 |
17 |
10 |
Christian Mansell |
Trident |
2.163 |
17 |
11 |
Enzo Fittipaldi |
Van Amersfoort Racing |
2.653 |
17 |
12 |
Amaury Cordeel |
Hitech Pulse-Eight |
3.348 |
17 |
13 |
Ritomo Mijata |
Rodin Motorsport |
3.391 |
17 |
14 |
Isack Hadjar |
Campos Racing |
4.127 |
17 |
15 |
Zane Maloney |
Rodin Motorsport |
42.182 |
17 |
- |
Gabriele Minì |
Prema Racing |
|
14 |
- |
J.M.Correa |
DAMS Lucas Oil |
|
5 |
- |
Rafael Villagómez |
Van Amersfoort Racing |
|
0 |
- |
Niels Koolen |
PHM AIX Racing |
|
0 |
- |
Kush Maini |
Invicta Racing |
|
0 |
- |
Oliver Goethe |
MP Motorsport |
|
0 |
- |
Pepe Martí |
Campos Racing |
|
0 |