Fernando Alonso byl v pátek v Belgii nejrychlejší, první místo obhájil v druhém tréninku před Adrianem Sutilem a Lewisem Hamiltonem.
Počasí nad belgickým okruhem se odpoledne umoudřilo, déšť ustal a jezdci mohli postupně přejít z mokrých na přechodné a posléze i suché pneumatiky. Osychající trať přinesla velmi časté změny ve vedení, ale konečný souboj o nejlepší čas na již téměř zcela suchém okruhu zhatily červené vlajky.
Čtvrt hodiny před koncem totiž obdržel Charlie Whiting zprávu, že se diváci nacházejí na nebezpečném místě. Nechal proto vyvěsit červené vlajky a vydal se na inspekci trati. Žádné pochybení pořadatelů ale neodhalil, a proto nechal znovu boxovou uličku otevřít čtyři minuty před koncem, takže jezdci stihli v závěru každý už jen jedno měřené kolo. Na nervozitě pilotů, jenž nelibě nesli, že musí sedět v garáži, zatímco je trať suchá, přidaly problémy se semaforem na konci boxové uličky, zelená se objevila se zpožděním.
Do vynucené přestávky byl ve vedení Adrian Sutil, svým posledním kolem ho ale sesadil Fernando Alonso. Lewis Hamilton se v závěru dokázal vytáhnout na třetí místo. Provoz na trati byl v posledních minutách hustý, takže se ne všem podařilo zajet optimální kolo. Robert Kubica překonal druhé Ferrari Felipeho Massy a připsal si čtvrtou pozici, zatímco favorité Vettel a Button skončili na šestém, respektive sedmém místě.
Druhý volný trénink před Grand Prix Belgie poznamenaly dvě nehody. Vitantonio Liuzzi vyjel mimo trať v osmé zatáčce a při lehkém kontaktu s bariérou poškodil přední přítlačné křídlo. Dokázal ale vycouvat zpět na dráhu, vrátit se do boxů a v tréninku pokračovat.
O poznání hůř dopadl Timo Glock, při bočním nárazu do bariéry v deváté zatáčce urazil zadní kolo svého monopostu a trénink tím pro něj předčasně skončil po třech odjetých kolech.
FOTOGALERIE
GP Belgie - 2. volný trénink
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1'49.032 |
|
25 |
2 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1'49.157 |
0.125 |
17 |
3 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1'49.248 |
0.216 |
14 |
4 |
Robert Kubica |
Renault |
1'49.282 |
0.250 |
20 |
5 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1'49.588 |
0.556 |
23 |
6 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1'49.689 |
0.657 |
19 |
7 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1'49.755 |
0.723 |
20 |
8 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
1'50.081 |
1.049 |
27 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1'50.128 |
1.096 |
22 |
10 |
Kamuj Kobajaši |
BMW Sauber-Ferrari |
1'50.200 |
1.168 |
24 |
11 |
Vitalij Petrov |
Renault |
1'50.251 |
1.219 |
24 |
12 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1'50.341 |
1.309 |
23 |
13 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1'50.382 |
1.350 |
21 |
14 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1'50.682 |
1.650 |
25 |
15 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1'50.831 |
1.799 |
20 |
16 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1'51.520 |
2.488 |
17 |
17 |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1'51.523 |
2.491 |
25 |
18 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1'51.636 |
2.604 |
19 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1'53.480 |
4.448 |
15 |
20 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1'53.639 |
4.607 |
21 |
21 |
Lucas Di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1'54.325 |
5.293 |
17 |
22 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1'55.751 |
6.719 |
24 |
23 |
Sakon Jamamoto |
HRT-Cosworth |
1'56.039 |
7.007 |
21 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
2'03.179 |
14.147 |
3 |