Dakaru se často účastní i bývalí piloti formule 1. Ani letošní ročník není výjimkou, startují Eliseo Salazar, Norberto Fontana a Jan Lammers.
Zatímco Salazar a Lammers už zkušenosti z jihoamerického Dakaru mají, Fontana jede tento pouštní maraton letos vůbec poprvé.
Argentinec Norberto Fontana se do soutěže pouští sám v buggině McRae. V polovině devadesátých let zažil slibnou formulovou kariéru. Roku 1995 zvítězil v německé formuli 3 v konkurenci Ralfa Schumachera, Alexe Wurze či Jarna Trulliho, následně vyhrál i tradiční finále F3 Marlboro Masters v Zandvoortu. V letech 1996 a 1997 závodil úspěšně v japonské formuli Nippon a roku 1997 se stal testovacím jezdcem Sauberu. Ve čtyřech velkých cenách zaskočil za zraněného Gianniho Morbidelliho. Do cíle dojel nejlépe devátý a další angažmá nezískal, i když roku 1999 ještě testoval Minardi. Zkoušel štěstí i ve formuli 3000 a v americkém CART, ale ani tady se neprosadil. Od roku 2005 se věnuje cestovním vozům. Po letech závodění s toyotou přesedl v roce 2010 do fordu a připsal si první titul.
Chilana Elisea Salazara jsme si podrobně připomněli před startem ročníku 2009. V F1 startoval v letech 1981 až 1983 s vozy March, Ensign, ATS a RAM ve 24 závodech a získal tři body. Do povědomí diváků vstoupil zejména při Velké ceně Německa roku 1982 po kolizi s vedoucím Nelsonem Piquetem, který na něj poté zaútočil pěstmi. Časem si vše vysvětlili. Salazar pak jezdil F3000, sportovní vozy, CART a Indycar. Roku 2000 skončil třetí v závodě 500 mil Indianapolis. Dařilo se mu i mimo okruhy. Je mistrem Chile v závodech do vrchu z roku 1985 a v posledních letech se věnuje rallye a off roadům. Díky účasti na Dakaru v roce 2009 se stal prvním jezdcem, který absolvoval Velkou cenu Monaka, 24 hodin Le Mans i Daytony, 500 mil Indianapolis i Dakar. Při svém debutu s vozem McRae Enduro dojel na 88. místě. Loni se svezl v asistenčním voze Hummer týmu Robbyho Gordona, letos se za volantem ostrého Hummeru H3 znovu účastní soutěže v kategorii automobilů v posádce se Stevem La Rozou.
V kategorii kamionů se stejně jako loni představí Nizozemec Jan Lammers s vozem Ginaf, tentokrát se spolujezdci Willemem Tiljstermanem a Gerardem van Veenendaalem. Účastníkovi 23 velkých cen v letech 1979 až 1982 a krátce i roku 1992 za volanty vozů Shadow, ATS, Ensign, Theodore a March jsme se věnovali v souvislosti s loňským Dakarem přesně před rokem zde. Největších úspěchů dosáhl ve sportovních vozech. S jaguarem týmu Toma Walkinshawa vyhrál roku 1988 24 hodin Le Mans a roku 1990 24 hodin Datony.