V čem tkví současné potíže Ferrari?

Fernando Alonso a Felipe Massa uklidňují fanoušky Ferrari, seč jim síly stačí. Sami jsou nejspíš nervózní ze současné situace. Inženýři týmu se opět potýkají s nepřesnými údaji mezi aerodynamických tunelem a tratí.
V čem tkví současné potíže Ferrari?

Má se obecně za to, že Ferrari v posledních letech přistoupilo ke konstrukci svých monopostů formule 1 spíše konzervativně. A doplácelo na to. Pro sezonu 2012 se tedy rozhodlo být o poznání agresivnější.

Problémem nyní je, zda konstrukce Ferrari není volena agresivním přístupem jen proto, aby se to o ní mohlo říkat. Ferrari zvolilo pro přední zavěšení kol takzvané řešení pull rod, které naposledy použilo Minardi v roce 2001. Technický ředitel Ferrari Pat Fry ale odmítl, že by to byl současný důvod obtíží.

Fernando Alonso prohlásil, že Ferrari „chápe pouze asi 20 procent toho, co bychom potřebovali, abychom z auta dostali to nejlepší“. F1sport také informoval o tom, že Nick Fry a celé Ferrari není s danou formou po úvodních oficiálních testech spokojeno [čtěte zde].

Nové Ferrari F2012 se na trati nechová v souladu s daty z aerodynamického tunelu. Ve formuli 1 sice nikoli vzácný, ale velmi palčivý problém. Ferrari tak v Jerezu muselo velký počet kilometrů testovacích jízd věnovat porozumění aerodynamiky, zatímco jiné týmy velice rychle našly takzvané základní nastavení (base-line), na kterém staví další vývoj, a mohly se tak věnovat studiu nových pneumatik Pirelli.

Není bez zajímavosti, že se stejnou komplikací se Ferrari potýkalo již před úvodem loňské sezony. Achillovou patou Ferrari F2012 se zdá být podle britského Autosportu výrazný nedostatek přítlaku na přední nápravě. Ten je důležitý zejména v nájezdech do rychlých zatáček.

Ferrari je tak po prvním kole oficiálních testů před začátkem sezony pozadu. O to důležitější budou následující jízdy v Barceloně, které zahajují již příští týden v úterý. Zástupci Ferrari prezentují potíže týmu s odkazem na nedostatečnou spolehlivost [čtěte zde], větší potíže ale má v oblasti aerodynamické efektivity.

Oproti tomu ne všechno vypadá negativně. Dlouholetý problém Ferrari se zahříváním předních pneumatik na provozní teplotu je, zdá se, vyřešen.

„Je to silná stránka současného vozu,“ raduje se Alonso. „Dokážeme jej během prvního kola připravit, což se nám dříve nedařilo.“

Není bez zajímavosti, že před startem sezony 1989 bylo Ferrari 640 považováno za outsidera. Velké potíže s nespolehlivostí vedly některé škarohlídy k přesvědčení, že Ferrari nedojede do cíle úvodní velké ceny. Nigel Mansell ale získal překvapivé vítězství v úvodní Velké ceně Brazílie.

Další článek: McLaren je pro Hamiltona jasná volba, domnívá se Stewart

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10