V čem byla sezóna 2011 rekordní

Letošní ročník formule 1 ovládl Sebastian Vettel, přičemž stanovil několik nových rekordů. Historické tabulky ale přepisovali i jiní.
V čem byla sezóna 2011 rekordní

Italský list Gazzetta dello Sport dal dohromady přehled zajímavých čísel, která byla letos překonána.

Nejmladší dvojnásobný mistr světa, nejvíce kvalifikačních vítězství v sezóně, nejvíce kol ve vedení závodů, nejvíce pódií v sezóně, největší bodový náskok v tabulce šampionátu
Ve všech těchto statistikách vylepšoval historická maxima či minima Sebastian Vettel. Svůj druhý titul získal v rekordně nízkém věku 24 let a 98 dní. V letošní sezóně získal také rekordních 15 pole position a ve vedení závodů byl bezprecedentních 739 kol. Pomohla mu k tomu také skutečnost, že kalendář formule 1 měl 19 závodů, zatímco v minulosti měli jezdci k překonávání těchto čísel v jednom roce méně Grand Prix. Rekordní náskok v tabulce šampionátu 122 bodů není prakticky s čím srovnávat, protože nový bodovací systém platí teprve druhým rokem.

Největší počet startů v Grand Prix
Historicky nejzkušenějším pilotem formule 1 je už delší dobu Rubens Barrichello. Brazilský veterán svoji rekordně dlouhou kariéru letos prodloužil o dalších 19 startů, takže se počítadlo u jeho jména zastavilo na čísle 322 startů v Grand Prix. Barrichello je zatím bez místa, ale není vyloučeno, že bude příští rok pokračovat.

Nejvíce předjížděcích manévrů během závodu
Rekordní se v tomto ohledu stalo Turecko, které z kalendáře závodů už vypadlo. V Istanbulu letos došlo během závodu ke 126 předjížděcím manévrům, pomohly tomu zadní pohyblivé křídlo (DRS) a pneumatiky Pirelli. Jezdcem, který letos uskutečnil nejvíce předjetí, je Michael Schumacher se 116 manévry. Druhý byl Buemi (114) a třetí Kobajaši (99).

Nejdelší Grand Prix v historii
Proměnlivé počasí v Montrealu zajistilo, že Grand Prix Kanady byla nejdelším závodem v historii formule 1 (včetně přestávek). Start závodu a šachovnicovou vlajku dělily více než čtyři hodiny, což mimo jiné přimělo FIA ke změně pravidel. V budoucnu budou čtyři hodiny maximem, zatímco doposud mohl závod trvat s přestávkami teoreticky až osm hodin. GP Kanady 2011 také stanovila nový rekord v počtu vyjetí safety caru, Bernd Mayländer musel během závodu vyjet na okruh Gillesa Villeneuva celkem šestkrát.

Nejmenší počet jezdců na stupních vítězů
V letošní sezóně se na pódium podívalo jen sedm pilotů, méně jich v historii formule 1 nikdy nebylo, stejný počet pak přinesly roky 1992, 2000 a 2002. Rekord je 18 jezdců z roku 1982. Pokud si odmyslíme dvě pódia Renaultu z prvních dvou GP, ve zbylých 17 závodech se na stupních vítězů střídali jen Vettel, Button, Alonso, Hamilton a Webber. Co se týče týmů, tak se na pódium letos podívaly jen čtyři, což je nejnižší počet za posledních 10 let. Naposledy jich bylo tak málo v roce 2002.

Největší počet závodů, ve kterých se jezdec dostal do vedení
V této kariérní statistice si polepšil Michael Schumacher, jenž díky třem kolům ve vedení japonské Grand Prix navýšil počet závodů, ve kterých byl alespoň jedno kolo ve vedení, na celkových 142.

Největší počet vozů v cíli závodu
Ačkoliv je okruh ve Valencii obehnán zdmi, a tedy i málo tolerantní k chybám, stanovil letos rekord v počtu vozů, které dokončily Grand Prix. Všech 24 startujících vidělo v letošní GP Evropy šachovnicovou vlajku, což je nový rekord.

Další článek: Sezóna 2012: Kdy se bude závodit a testovat, kdo usedne za volant...

28. března | F1 na svém FB a Youtube od 16:00 pustí záznam GP Bahrajnu 2014.
26. března | Masakr slavných závodů. Monako nebude, Le Mans v září a jako poslední byl přeložen závod Indy 500 na 23. srpna.
26. března | McLaren potvrdil, že všichni zaměstnanci, kteří byli v Melbourne v karanténě, se vrátili domů.
23. března | Junior Red Bullu Sergio Sette Camara míří do japonské super formule. U týmu B-MAX Racing with Motopark nahradil Pietra Fittipaldiho. Sezóna by měla začít 17. května.