V Brně zahajoval nový šampionát Auto GP

Na Masarykově okruhu v Brně se v rámci Mezinárodního mistrovství České republiky jely první závody nově vzniklé série Auto GP. Úvod šampionát byl však smutnou vzpomínkou na kdysi slavnou F3000 a A1GP.

Organizačně jde totiž o následovníka Euro F3000, technicky pak o reinkarnaci A1GP. Série totiž nasazuje monoposty, které nadějný šampionát A1GP používal v úvodních třech sezonách před tím, než na začátku té páté tak nepěkně zkrachoval.

Startovní pole nebylo nijak početné: patnáct aut na startu. Formát víkendu je již zaběhlý: kvalifikace v sobotu a v neděli dva závody; první s povinným pitstopem a druhý sprint na polovičních dvacet minut.

Po Brně zbývá ještě pět mítinků: v Imole, Spa, Magny-Cours, severošpanělské Navaře a na Monze.

Hlavní brněnský závod vyhrál Ital Luca Filippi před Edoardem Piscopem a Fabiem Onidim. Čech Jan Charouz coby náhradní pilot formule 1 dojel v monopostu vyvedeném ve stejných barvách jako tým formule 1 Renault na čtvrtém místě.

Sprint vyhrál Vladimír Arabadžev z Bulharska. Druhý dojel Jihoafričan Adrian Zaugg před třetím Piscopem.

Závodníci se rekrutují zejména z formule GP2 a ze zaniklé A1GP. Arabadžev startoval v GP2 Asia, Luca Filippi je šampionem italské F3000 s velkými zkušenostmi z GP2. Piscoppo vloni závodil v Euro F3000, ale také v GP2 Asia nebo v A1GP. Adrian Zaugg v A1GP dokonce vyhrál.

Johny Ried z Nového Zélandu v A1GP vyhrál mnohokrát, ale do prvního závodu v Brně se z pole position neodlepil.

Kvalifikace Auto GP se zúčastnil i Tomáš Kostka. Donedávna pilot českého týmu BRT se v Brně překvapivě posadil za volant Charouzova konkurenčního mercedesu třídy C, se kterým vyhrál oba víkendové závody.

Jelikož ale šlo o rychlou náhradu za zraněnou Natachu Gachnangovou, do závodů Kostka nakonec neodstartoval.

Další závod Auto GP se jede 22. května na italské Imole.

Doporučujeme

Články odjinud