V Silverstonu uvidíme letos poprvé a pravděpodobně naposledy tvrdou pneumatiku, která má ledově modré zbarvení.
Pneumatiky už byly nominovány pro všechny závody kromě posledních tří a tvrdá pneumatika je zatím nominována jen pro Grand Prix Velké Británie. Je pravděpodobné, že se jezdci této pneumatice v závodě spíše vyhnou, ale uvidíme.
Velká Británie je také třetím a posledním závodem, na který Pirelli přiveze upravené pneumatiky kvůli novému povrchu a možnosti tvorby puchýřů.
„Díky bočním silám, které dosahují 5G a více, je Silverstone pro pneumatiky vždy velkou výzvou,“ uvedl Mario Isola.
„Díky tomu jsme se rozhodli v letošním roce poprvé nominovat tvrdou směs. Nicméně celé spektrum směsí je o stupeň měkčí než v loňském roce, takže nominace v podstatě odpovídá roku 2017. Jak už jsme viděli z dat posbíraných v našem GT závodním programu, nový asfalt je rychlejší a pneumatikami proudí ještě více energie. Z toho důvodu jsme také nenominovali měkčí směs než v loňském roce. Ale díky notoricky známému proměnlivému britskému počasí, které může přinést vydatný déšť i ostré slunce, musí být týmy připraveny na cokoliv“.
Okruh z pohledu pneumatik
- Silverstone je na pneumatiky jeden z nejnáročnějších okruhů roku, a to díky dlouhým a rychlým zatáčkám, kde pneumatikami proudí spousta energie.
- Okruh má letos kompletně nový povrch, výsledkem je rychlejší asfalt s vysokou přilnavostí, ale pro pneumatiky nižším opotřebením. Pneumatiky budou mít opět snížený dezén o 0,4 mm (stejně jako v případě Velkých cen Španělska a Francie), což by mělo omezit přehřívání.
- Nominace směsí v loňském roce byla na Silverstonu doposud nejměkčí, navzdory tomu Lewis Hamilton zvítězil se strategií pouze jedné zastávky v boxech.
- Počasí je v Anglii úžasné pro svoji nepředvídatelnost, o víkendu se může stát cokoliv.
- Okruh je během roku poměrně hojně využívaný, což přispívá k jeho rychlosti.
Výběr jezdců