V Británii bychom mohli vidět i více než jednu zastávku, věří Pirelli

V Británii bychom mohli vidět i více než jednu zastávku, věří Pirelli

Pneumatiky jsou letos tvrdé a vykazují jen malou degradaci. Většinou tak vidíme jednu zastávku. V Británii by tomu mohlo být jinak.

Pro Velkou cenu Velké Británie, která znamená polovinu sezóny, jsou nominovány pneumatiky Pirelli P Zero střední (bílá), P Zero měkké (žlutá) a P Zero superměkké (červená), což je změna od loňské nominace směsí (tvrdá, střední a měkká). Tato změna nastala na základě informací získaných z předchozích závodů a je to poprvé, kdy se superměkká směs objeví na Velké ceně Anglie.

„Rozhodnutí nominovat na Velkou cenu Velké Británie měkčí spektrum směsí než jsme původně plánovali, přišlo od Pirelli, ale s plným souhlasem jezdců, FIA, týmů i promotérů, kteří ocenili agresivnější nominaci pneumatik,“ řekl Mario Isola. 

„Tím by se měly otevřít další možnosti pro různé strategie a možná i více než jeden pit stop, ačkoliv budeme mít přesnější představu o opotřebení a stupni degradace až na místě, zejména u superměkké směsi, která bude mít na Silverstonu závodní debut. Silverstone patří mezi nejnáročnější okruhy. Bude zajímavé sledovat, jak zde jedna z nejměkčích pneumatik sezóny 2017 funguje. Hodně bude také záviset na počasí, v minulosti jsme viděli extrémně široký rozsah podmínek i teplot”. 

Silverstone klade velké nároky na pneumatiky, a to díky poměrně abrazivnímu povrchu a rychlým zatáčkám, které přes pneumatiky přenáší spoustu energie. Silverstone je domácím závodem pro mnoho týmů, proto je zde vždy jedinečná atmosféra i díky vášnivým a znalým fanouškům.

Okruh z pohledu pneumatik 

  • Silverstone je hlavně o bočních silách díky rychlým zatáčkám jako je Beckettova.
  • S měkčími pneumatikami je pravděpodobnější více než jedna zastávka v boxech.
  • Anglické počasí je proměnlivé, je možné slunečno i déšť.
  • Abrazivní povrch nabízí vysokou míru trakce, ale také vyšší opotřebení pneumatik.
  • Rovinky jsou krátké, takže monoposty mají poměrně vysokou úroveň přítlaku. Okruh je během roku intenzivně využívaný, pneumatiky budou poměrně rychlé.
  • Centrum Pirelli Didcot Motorsport je jen 30 minut cesty od Silverstonu, logisticky je závod jednoduchou záležitostí.
85ff4290-9f38-4a87-a940-7e7ff76aaedb.jpg

Bude se jezdit už ve čtvrtek

Letošní novinkou je, že po okruhu se budou monoposty prohánět už ve čtvrtek. Nepůjde o program F1, ale nižších sérií. Pro F1 to ale znamená, že by trať měla být už pro první trénink pogumovaná – pokud nebude přes noc pršet.

Foto: Pirelli

Doporučujeme

Články odjinud