V Británii bychom mohli vidět i více než jednu zastávku, věří Pirelli

Pneumatiky jsou letos tvrdé a vykazují jen malou degradaci. Většinou tak vidíme jednu zastávku. V Británii by tomu mohlo být jinak.
V Británii bychom mohli vidět i více než jednu zastávku, věří Pirelli

Pro Velkou cenu Velké Británie, která znamená polovinu sezóny, jsou nominovány pneumatiky Pirelli P Zero střední (bílá), P Zero měkké (žlutá) a P Zero superměkké (červená), což je změna od loňské nominace směsí (tvrdá, střední a měkká). Tato změna nastala na základě informací získaných z předchozích závodů a je to poprvé, kdy se superměkká směs objeví na Velké ceně Anglie.

„Rozhodnutí nominovat na Velkou cenu Velké Británie měkčí spektrum směsí než jsme původně plánovali, přišlo od Pirelli, ale s plným souhlasem jezdců, FIA, týmů i promotérů, kteří ocenili agresivnější nominaci pneumatik,“ řekl Mario Isola. 

„Tím by se měly otevřít další možnosti pro různé strategie a možná i více než jeden pit stop, ačkoliv budeme mít přesnější představu o opotřebení a stupni degradace až na místě, zejména u superměkké směsi, která bude mít na Silverstonu závodní debut. Silverstone patří mezi nejnáročnější okruhy. Bude zajímavé sledovat, jak zde jedna z nejměkčích pneumatik sezóny 2017 funguje. Hodně bude také záviset na počasí, v minulosti jsme viděli extrémně široký rozsah podmínek i teplot”. 

Silverstone klade velké nároky na pneumatiky, a to díky poměrně abrazivnímu povrchu a rychlým zatáčkám, které přes pneumatiky přenáší spoustu energie. Silverstone je domácím závodem pro mnoho týmů, proto je zde vždy jedinečná atmosféra i díky vášnivým a znalým fanouškům.

Okruh z pohledu pneumatik 

  • Silverstone je hlavně o bočních silách díky rychlým zatáčkám jako je Beckettova.
  • S měkčími pneumatikami je pravděpodobnější více než jedna zastávka v boxech.
  • Anglické počasí je proměnlivé, je možné slunečno i déšť.
  • Abrazivní povrch nabízí vysokou míru trakce, ale také vyšší opotřebení pneumatik.
  • Rovinky jsou krátké, takže monoposty mají poměrně vysokou úroveň přítlaku. Okruh je během roku intenzivně využívaný, pneumatiky budou poměrně rychlé.
  • Centrum Pirelli Didcot Motorsport je jen 30 minut cesty od Silverstonu, logisticky je závod jednoduchou záležitostí.
Klepněte pro větší obrázek

Bude se jezdit už ve čtvrtek

Letošní novinkou je, že po okruhu se budou monoposty prohánět už ve čtvrtek. Nepůjde o program F1, ale nižších sérií. Pro F1 to ale znamená, že by trať měla být už pro první trénink pogumovaná – pokud nebude přes noc pršet.

Foto: Pirelli

Diskuze (13) Další článek: Video: MiniDrivers a GP Rakouska 2017
17:24 | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
14:05 | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
10:29 | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
10:29 | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz
10:20 | Pro GP Francie nominovalo Pirelli ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10