V Británii bychom mohli vidět i více než jednu zastávku, věří Pirelli

Pneumatiky jsou letos tvrdé a vykazují jen malou degradaci. Většinou tak vidíme jednu zastávku. V Británii by tomu mohlo být jinak.
V Británii bychom mohli vidět i více než jednu zastávku, věří Pirelli

Pro Velkou cenu Velké Británie, která znamená polovinu sezóny, jsou nominovány pneumatiky Pirelli P Zero střední (bílá), P Zero měkké (žlutá) a P Zero superměkké (červená), což je změna od loňské nominace směsí (tvrdá, střední a měkká). Tato změna nastala na základě informací získaných z předchozích závodů a je to poprvé, kdy se superměkká směs objeví na Velké ceně Anglie.

„Rozhodnutí nominovat na Velkou cenu Velké Británie měkčí spektrum směsí než jsme původně plánovali, přišlo od Pirelli, ale s plným souhlasem jezdců, FIA, týmů i promotérů, kteří ocenili agresivnější nominaci pneumatik,“ řekl Mario Isola. 

„Tím by se měly otevřít další možnosti pro různé strategie a možná i více než jeden pit stop, ačkoliv budeme mít přesnější představu o opotřebení a stupni degradace až na místě, zejména u superměkké směsi, která bude mít na Silverstonu závodní debut. Silverstone patří mezi nejnáročnější okruhy. Bude zajímavé sledovat, jak zde jedna z nejměkčích pneumatik sezóny 2017 funguje. Hodně bude také záviset na počasí, v minulosti jsme viděli extrémně široký rozsah podmínek i teplot”. 

Silverstone klade velké nároky na pneumatiky, a to díky poměrně abrazivnímu povrchu a rychlým zatáčkám, které přes pneumatiky přenáší spoustu energie. Silverstone je domácím závodem pro mnoho týmů, proto je zde vždy jedinečná atmosféra i díky vášnivým a znalým fanouškům.

Okruh z pohledu pneumatik 

  • Silverstone je hlavně o bočních silách díky rychlým zatáčkám jako je Beckettova.
  • S měkčími pneumatikami je pravděpodobnější více než jedna zastávka v boxech.
  • Anglické počasí je proměnlivé, je možné slunečno i déšť.
  • Abrazivní povrch nabízí vysokou míru trakce, ale také vyšší opotřebení pneumatik.
  • Rovinky jsou krátké, takže monoposty mají poměrně vysokou úroveň přítlaku. Okruh je během roku intenzivně využívaný, pneumatiky budou poměrně rychlé.
  • Centrum Pirelli Didcot Motorsport je jen 30 minut cesty od Silverstonu, logisticky je závod jednoduchou záležitostí.
Klepněte pro větší obrázek

Bude se jezdit už ve čtvrtek

Letošní novinkou je, že po okruhu se budou monoposty prohánět už ve čtvrtek. Nepůjde o program F1, ale nižších sérií. Pro F1 to ale znamená, že by trať měla být už pro první trénink pogumovaná – pokud nebude přes noc pršet.

Foto: Pirelli

Další článek: Video: MiniDrivers a GP Rakouska 2017

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.