V boxech byl zmatek, přiznal Vettel. Räikkönen neměl dost paliva

Na základě výsledků z tréninků byli jezdci Ferrari favority na první řadu pro start Velké ceny Belgie vozů formule 1. O lepší výsledek je však připravil déšť v poslední části kvalifikace.
V boxech byl zmatek, přiznal Vettel. Räikkönen neměl dost paliva

Sebastian Vettel zajel nejrychlejší čas v prvním pokusu v Q3. V závěru jej pak dokázal překonat Lewis Hamilton z Mercedesu časem 1:58.179, na který již Vettel nenašel odpověď a zaostal za ním o 726 tisícin sekundy.

Vettel také přiznal, že déšť před Q3 způsobil v garáži Ferrari jistý zmatek.

„Byl to zmatek. Nebylo to tak klidné, jak by podle mě mohlo být. Myslím, že to tak v těchto podmínkách bylo u všech, měnily se pneumatiky, došlo ke špatné komunikaci o tom, kdy vyjet. Bylo to trochu chaotické a nebylo to nejlepší z pohledu managementu,“ řekl Vettel.

„Nemyslím si, že jsme v posledním kole poskládali vše dohromady. Nenačasovali jsme to nejlépe. Až do té chvíle to byla skvělá kvalifikace, ale závěr nebyl příjemný.“

Vettel také přiznal, že měl v závěru problém s baterií. „V posledním kole jsme téměř celé kolo jeli bez baterií, to nás stálo hodně. Myslím, že jsme dnes měli rychlost na pole position, ale to nikdy nezjistíme. Ztráta byla docela velká, Lewis si pole position zasloužil.“

Räikkönen neměl palivo pro další kolo

Špatná kalkulace potřebného množství paliva připravila Kimiho Räikkönena o další měřený pokus v závěrečné části kvalifikace na Velkou cenu Belgie, ve které Fin obsadil až šesté místo.

Ferrari jezdí na „raketové palivo“

Ferrari jezdí na „raketové palivo“

Räikkönen byl nejrychlejší v první části kvalifikace a v Q2 byl druhý necelou desetinu za Vettelem. Před Q3 začalo ve Spa-Francorchamps pršet, ale trať postupně vysychala. Räikkönen toho však nemohl využít, jelikož se musel vrátit do boxů. Neměl totiž dostatek paliva pro absolvování dalšího měřeného kola. Mechanici Ferrari pak už neměli čas jeho vůz dotankovat a poslat zpět na trať.

„Věděl jsem, kolik jsme měli paliva, ale upřímně jsem nevěděl, že jsme už neměli čas dotankovat auto a znovu vyjet. Myslím, že jsme měli zastavit, když jsme měnili pneumatiky, a doplnit více paliva. Pak bychom zvládli více kol, ale důvody neznám. Neměli jsme žádnou poradu,“ řekl Räikkönen.

„Samozřejmě, takhle to skončit nemělo, ale tak to dnes je, takže se musíme podívat na to jak a proč k tomu došlo. Věděli jsme, kolik tam bylo, ale možná jsme to měli udělat jinak, zajet s vozem do boxů pro trochu více paliva, ale nevím. Myslel jsem, že jsme měli dost času, ale tohle se stalo.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (25) Další článek: Déšť je můj kamarád, říká vítěz belgické kvalifikace Hamilton
16:06 | Příští týden proběhnou v Abú Dhabí testy 18palcových pneumatik ale také testy juniorských jezdců. Robert Švarcman bude jezdit s Haasem ale také s Ferrari (tam společně s Fuocem).
14:49 | Uveřejněna startovní listina pro rok 2022: Kuan-jü Čou s číslem 24, Ferrari zatím bez Mission Winnow a Red Bull / AlphaTauri s motory Red Bull Powertrains.
6. prosince | Podle Mercedesu Hamilton kvůli poškození předního křídla po kontaktech s Oconem a Verstappenem přišel o 0,4 s na kolo. Hamilton po těchto kontaktech zajel ve 47. z 50 kol nejrychlejší kolo závodu.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00