Už tento víkend nás čeká premiérový závod v ulicích Baku na březích Kaspického moře.
Okruh v Baku je druhým nejdelším v kalendáři, na délku má 6,003 km. Jezdce čeká 51 kol a 306,049 km.
Zatímco Mexico City je v nadmořské výšce 2 230 metrů nad mořem, Interlagos 765 metrů a Rakousko 700 metrů, existují okruhy, které jsou více méně jen těsně nad hladinou moře – Austrálie, Singapur, Kanada, Čína, Monako, Rusko, Abú Dhabí a do jisté míry také Bahrajn, Japonsko a Malajsie.
Baku je naopak 28 metrů pod hladinou moře. Není to ale „placka“. Jezdce čeká stoupání až 12 a klesání až 9 procent.
Závod je označován jako Velká cena Evropy. Putovní závod se obvykle využíval k možnosti konání dvou závodů v jedné zemi. V historii F1 ho hostily okruhy:
- Brands Hatch (1983, 85)
- Donington (1993)
- Jerez (1994, 97)
- Nürburgring (1984, 1995-1996, 1999-2007)
- Valencie (2008-2012)
Jen jednou (Nürburgring 2007) se zatím jela Velká cena Evropy jako jediný závod v dané zemi.

Zdroj: MotorOilStains, CC BY-SA 4.0, Wikipedia
DRS zóny
V Baku budou moci jezdci dvakrát využít DRS. Pro obě zóny existuje jeden detekční bod a to ve 20. zatáčce. DRS zóny se pak nacházejí 730 metrů před brzděním do první zatáčky a 630 metrů před brzděním do třetí zatáčky.
Foto: Getty Imagees / Mark Thompson