V Bahrajnu se očekávají vysoké teploty. Jak je na tom okruh z pohledu pneumatik?

V Bahrajnu se očekávají vysoké teploty. Jak je na tom okruh z pohledu pneumatik?

Při Velké ceně Bahrajnu jsou nominované stejné tři směsi jako při Velké ceně Číny. Sakhir je okruh, který vyžaduje hodně trakce a také jde o první noční závod sezony, o závod pod umělým osvětlením. Chování pneumatik a změny tratě budou odlišné od běžného denního závodu.

Vítěznou strategií v loňském roce byla ta se třemi zastávkami v boxech. Letos jsou nominovány stejné tři směsi jako loni.

„Nejdůležitější v Sakhiru je správná trakce, jde o okruh start – cíl, nejdůležitější je udržet zadní pneumatiky v dobrém stavu,“ uvedl Mario Isola. 

„V loňském roce jsme viděli poměrně vysoký vliv počasí a stupeň opotřebení, bude zajímavé sledovat, jak se projeví rozdíly v letošních pneumatikách. Druhý volný trénink bude obzvláště důležitý z hlediska ukazatele podmínek pro kvalifikaci a závod”.

Vysoké teploty

Podle aktuálních předpovědí by měly být teploty v Bahrajnu okolo 36 stupňů, ale večer se samozřejmě ochladí. V den závodu by mohly být maximální teploty jen okolo 30 stupňů.

Tři nominované směsi

  • Superměkká směs (červená)
  • Měkká směs (žlutá)
  • Střední směs (bílá)

Každý jezdec dostane sedm sad superměkkých, čtyři měkké a dvě střední.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Bahrajnu:
21,5 psi (přední) a 20,5 psi (zadní)

Limit odklonu kol:
-3,75° (přední) a -2.00° (zadní)

Okruh z pohledu pneumatik

  • Pirelli zná okruh Sakhir velmi dobře z každoročního testování.
  • Strategie může být rozdílná. V loňském roce jsme v top 10 viděli devět různých strategií.
  • Povrch je hrubý, ale není příliš abrazivní. Větší roli hraje pokles teploty.
  • Klesající teploty trati znamenají, že povrch má tendenci být rychlejší.
  • Zadní pneumatiky jsou nejvíce namáhané kvůli neustálým nárokům na trakci.
  • Sakhir je jeden ze tří letošních nočních závodů, společně se Singapurem a Abu Dhabí.
03-BH-Preview-4k-EN.JPG

Doporučujeme

Články odjinud