Při Velké ceně Bahrajnu jsou nominované stejné tři směsi jako při Velké ceně Číny. Sakhir je okruh, který vyžaduje hodně trakce a také jde o první noční závod sezony, o závod pod umělým osvětlením. Chování pneumatik a změny tratě budou odlišné od běžného denního závodu.
Vítěznou strategií v loňském roce byla ta se třemi zastávkami v boxech. Letos jsou nominovány stejné tři směsi jako loni.
„Nejdůležitější v Sakhiru je správná trakce, jde o okruh start – cíl, nejdůležitější je udržet zadní pneumatiky v dobrém stavu,“ uvedl Mario Isola.
„V loňském roce jsme viděli poměrně vysoký vliv počasí a stupeň opotřebení, bude zajímavé sledovat, jak se projeví rozdíly v letošních pneumatikách. Druhý volný trénink bude obzvláště důležitý z hlediska ukazatele podmínek pro kvalifikaci a závod”.
Vysoké teploty
Podle aktuálních předpovědí by měly být teploty v Bahrajnu okolo 36 stupňů, ale večer se samozřejmě ochladí. V den závodu by mohly být maximální teploty jen okolo 30 stupňů.
Tři nominované směsi
- Superměkká směs (červená)
- Měkká směs (žlutá)
- Střední směs (bílá)
Každý jezdec dostane sedm sad superměkkých, čtyři měkké a dvě střední.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Bahrajnu:
21,5 psi (přední) a 20,5 psi (zadní)
Limit odklonu kol:
-3,75° (přední) a -2.00° (zadní)
Okruh z pohledu pneumatik
- Pirelli zná okruh Sakhir velmi dobře z každoročního testování.
- Strategie může být rozdílná. V loňském roce jsme v top 10 viděli devět různých strategií.
- Povrch je hrubý, ale není příliš abrazivní. Větší roli hraje pokles teploty.
- Klesající teploty trati znamenají, že povrch má tendenci být rychlejší.
- Zadní pneumatiky jsou nejvíce namáhané kvůli neustálým nárokům na trakci.
- Sakhir je jeden ze tří letošních nočních závodů, společně se Singapurem a Abu Dhabí.