V Austrálii úspěch nečekejte, vzkazuje Binotto zaměstnancům

Šéf Ferrari Mattia Binotto měl údajně písemně upozornit zaměstnance Scuderie na to, že rudé monoposty SF1000 v Austrálii nebudou dostatečně rychlé pro účast v boji o vítězství. Informaci přinesla italská mutace webu motorsport.com.
V Austrálii úspěch nečekejte, vzkazuje Binotto zaměstnancům

Ferrari neodstartuje sezónu 2020 v ideálním rozpoložení. Nové monoposty italské stáje během předsezónních testů v Barceloně podle všeho zůstaly za očekáváním a Ferrari navíc musí řešit nepříjemnou situaci okolo svých pohonných jednotek, zvláštní dohody s FIA a tlaku ze strany ostatních týmů.

Tým z Maranella tak prochází turbulentním obdobím a jeho fanoušci nemohou před Melbourne čekat zázraky. Šéf Ferrari Mattia Binotto měl navíc písemně vyzvat své podřízené, aby rezignovali na dobrý výsledek z australské grand prix. Informaci přinesla italská verze webu motorsport.com a sám Binotto je toho názoru, že Ferrari předvede zlepšený výkon až v Zandvoortu začátkem května.

Ferrari zřejmě porušilo pravidla, ale nemohli jsme jim to dokázat, potvrdila FIA

Ferrari zřejmě porušilo pravidla, ale nemohli jsme jim to dokázat, potvrdila FIA

Část odborné veřejnosti po testech v Barceloně také spekulovala o tom, že Ferrari během testování schválně neukázalo pravou rychlost. Binotto ale tyto spekulace vyvrací, Sebastian Vettel a Charles Leclerc podle něj nejezdili „na půl plynu“ a nové Ferrari prý zatím zkrátka nesplnilo očekávání.

Pokud by ale měl Binotto hledat také nějaká pozitiva, vypíchl by rychlost rudých vozů na dlouhou vzdálenost.

„Pokud se podíváme na celkový obrázek zimních testů, tak máme relativně dobré závodní tempo v porovnání s ostatními. Ne nejlepší, ale dobré,“ cituje Binotta motorsport.com

„V porovnání se závodními simulacemi nás trochu více trápí kvalifikační simulace. To je něco, co musíme předně pochopit a zanalyzovat.“

Náš motor není tak silný jako vloni, přiznává Ferrari

Náš motor není tak silný jako vloni, přiznává Ferrari

V továrně Ferrari se přes zimu pracovalo na aerodynamice a přítlaku. Tyto oblasti chtěla italská stáj na monopostu SF1000 zlepšit oproti loňskému vozu, který byl koncipován především pro vysokou rychlost na rovinkách, díky čemuž byl velmi silný na příklad v Monze. Zdá se však, že uplatněná řešení letošní Ferrari pro změnu připravila o rychlost v jiných oblastech.

„Přes zimu jsme velmi tvrdě pracovali a já si myslím, že náš nový vůz je krokem kupředu,“ uvedl Sebastian Vettel minulý týden.

„Co nejvíce tlačíme na to, abychom se zbavili nežádoucích jevů a udělali nový vůz více efektivním. Zároveň věříme, že během závodu nám pomůže současná podoba nastavení, takže uvidíme,“ dodal Vettel.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Marko okomentoval aféru okolo Ferrari. Jde o velké peníze

20:24 | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.
19:18 | Ještě to není oficiální, ale podle The Times bude Turecko vyřazeno z červeného britského seznamu, což znamená pro britské zaměstnance týmů a F1 mírnější režim po návratu. GP Turecka by se tak na začátku října měla konat.
15. září | Šéf Astonu Martin Otmar Szafnauer odmítl spekulace o neshodách a třenicích se Sebastianem Vettelem jako 100 % nesmysl. Vettel má být brzy potvrzen také pro příští rok.
15. září | Dokument o Schumacherovi je už na Netflixu. Celkem ve 190 zemích a 30 jazycích a to včetně češtiny.