V Austrálii úspěch nečekejte, vzkazuje Binotto zaměstnancům

Šéf Ferrari Mattia Binotto měl údajně písemně upozornit zaměstnance Scuderie na to, že rudé monoposty SF1000 v Austrálii nebudou dostatečně rychlé pro účast v boji o vítězství. Informaci přinesla italská mutace webu motorsport.com.
V Austrálii úspěch nečekejte, vzkazuje Binotto zaměstnancům

Ferrari neodstartuje sezónu 2020 v ideálním rozpoložení. Nové monoposty italské stáje během předsezónních testů v Barceloně podle všeho zůstaly za očekáváním a Ferrari navíc musí řešit nepříjemnou situaci okolo svých pohonných jednotek, zvláštní dohody s FIA a tlaku ze strany ostatních týmů.

Tým z Maranella tak prochází turbulentním obdobím a jeho fanoušci nemohou před Melbourne čekat zázraky. Šéf Ferrari Mattia Binotto měl navíc písemně vyzvat své podřízené, aby rezignovali na dobrý výsledek z australské grand prix. Informaci přinesla italská verze webu motorsport.com a sám Binotto je toho názoru, že Ferrari předvede zlepšený výkon až v Zandvoortu začátkem května.

Ferrari zřejmě porušilo pravidla, ale nemohli jsme jim to dokázat, potvrdila FIA

Ferrari zřejmě porušilo pravidla, ale nemohli jsme jim to dokázat, potvrdila FIA

Část odborné veřejnosti po testech v Barceloně také spekulovala o tom, že Ferrari během testování schválně neukázalo pravou rychlost. Binotto ale tyto spekulace vyvrací, Sebastian Vettel a Charles Leclerc podle něj nejezdili „na půl plynu“ a nové Ferrari prý zatím zkrátka nesplnilo očekávání.

Pokud by ale měl Binotto hledat také nějaká pozitiva, vypíchl by rychlost rudých vozů na dlouhou vzdálenost.

„Pokud se podíváme na celkový obrázek zimních testů, tak máme relativně dobré závodní tempo v porovnání s ostatními. Ne nejlepší, ale dobré,“ cituje Binotta motorsport.com

„V porovnání se závodními simulacemi nás trochu více trápí kvalifikační simulace. To je něco, co musíme předně pochopit a zanalyzovat.“

Náš motor není tak silný jako vloni, přiznává Ferrari

Náš motor není tak silný jako vloni, přiznává Ferrari

V továrně Ferrari se přes zimu pracovalo na aerodynamice a přítlaku. Tyto oblasti chtěla italská stáj na monopostu SF1000 zlepšit oproti loňskému vozu, který byl koncipován především pro vysokou rychlost na rovinkách, díky čemuž byl velmi silný na příklad v Monze. Zdá se však, že uplatněná řešení letošní Ferrari pro změnu připravila o rychlost v jiných oblastech.

„Přes zimu jsme velmi tvrdě pracovali a já si myslím, že náš nový vůz je krokem kupředu,“ uvedl Sebastian Vettel minulý týden.

„Co nejvíce tlačíme na to, abychom se zbavili nežádoucích jevů a udělali nový vůz více efektivním. Zároveň věříme, že během závodu nám pomůže současná podoba nastavení, takže uvidíme,“ dodal Vettel.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Marko okomentoval aféru okolo Ferrari. Jde o velké peníze

17:50 | Ross Brawn také potvrdil, že po Monze jsou zatím více méně jisté jen závody v Bahrajnu a Abú Dhabí na konci roku.
17:49 | Podle odkaz FIA připouští, že není nutné splnit podmínku závodů alespoň na třech kontinentech, aby mohl být udělen titul (je to podmínka, aby byla F1 WORLD championship. Teoreticky tak může o titulu rozhodnout osm naplánovaných závodů.
15:39 | Mercedes chystá na příští týden v Silverstonu test. V úterý usedne do vozu W09 z roku 2008 Valtteri Bottas, o den později Lewis Hamilton.
3. června | Fanoušci se na závody vrátí až na podzim a to ještě v omezeném počtu. Uvedl to Chase Carey.