V Austrálii to bude vše velmi otevřené, říká Räikkönen

Přestože má Scuderie v podobě F14 T podle Fina k dispozici dobrý vůz, neznamená to nutně, že Ferrari v Melbourne uspěje. Během prvního závodu sezony se totiž prý může stát cokoliv.
V Austrálii to bude vše velmi otevřené, říká Räikkönen

Räikkönen má na Austrálii velmi dobré vzpomínky. V minulosti se zde Icemanovi velice dařilo, přičemž hned ve dvou případech byl v nedělním klání rychlejší než všichni ostatní. Poprvé se tak stalo v roce 2007, podruhé vloni.  

“Své první vítězství s Ferrari si pamatuju velmi dobře,“ poznamenal finský jezdec. “S tím dominantním vítězstvím z pole position nemohl být start do mého sedmého roku ve formuli 1 lepší. Vítězit je vždycky skvělé. Nic (tehdy) nemohlo být lepší. Loni se nám také podařilo zvítězit, což rozhodně lidi překvapilo, protože na rozdíl od roku 2007 jsme s Lotusem nebyli favority. Takže kdybych měl nějak ty dvě australské výhry porovnat, pak to druhé vítězství v loňském roce chutnalo po tak obtížných předsezonních testech ještě o trochu lépe.“

“Trať není tak obtížná, je to kombinace městského okruhu a permanentní závodní tratě a událost je velmi dobře organizovaná. Pokud vaše auto není dobře vyvážené, pak vám to samozřejmě může ztížit život, protože můžete ztratit hodně času ve srovnání s těmi, kteří jej vyvážili správně. Když prší, pak je trať velmi, velmi kluzká a bílé čáry můžou být opravdu zrádné.“

I přesto, že se nový monopost jeví jako relativně dobrý, nechce Räikkönen ohledně první závodu činit jakékoliv závěry: “Nikdy jsem neměl ve zvyku dělat předpovědi, a letos k tomu mám ještě o důvod více. Míříme k protinožcům se zbrusu novými vozy a já počítám s tím, že to bude velmi otevřené a že se může stát cokoliv. V Maranellu jsme tvrdě pracovali a F14 T se zdá být jako dobré auto, ale trať nám řekne, kdo je nejrychlejší. Až začneme jezdit, budeme mít už alespoň nějaká data, od kterých se budeme moci odrazit, a uvidíme, jak na tom jsme.“      

Další článek: Hülkenberg doufá, že prolomí smůlu a v Austrálii odjede víc než jedno kolo

16:49 | Strategie pro zítřejší závod odkaz
16:46 | Esteban Ocon dostal penalizaci tří míst za zdržení Russella.
15:01 | Red Bull se podle Marka neodvolal, protože počet týmů, které se odvolaly, je už dostačující. Red Bull také není spokojený s verdiktem a chce vyjasnění situace.
12:11 | Ferrari potvrdilo, že Vettel nasadil nový motor, MGU-H a turbo. Stejné komponenty dostal preventivně také Leclerc.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10