V Austrálii by mohla dojet jen polovina vozů, odhaduje Red Bull

Další z předpovědí o nespolehlivosti nových monopostů pochází od šéfa Red Bullu Racing Christian Hornera. Ten si myslí, že by v prvním závodě mohla být poloviční úmrtnost.
V Austrálii by mohla dojet jen polovina vozů, odhaduje Red Bull

Týmy budou mít jen tři testy, aby své zcela nové vozy připravily na start v Melbourne, a to podle Red Bullu nemusí stačit.

"Myslím, že by mohlo být velké procento odstoupení, možná dokonce 50 procent v prvním závodě," řekl Horner pro Bloomberg.

A tím nemyslel, že autům dojde benzín. "Palivo letos představuje výzvu, protože jsme omezeni na 100 kilogramů na startu Grand Prix, ale klíčovým faktorem v prvních závodech bude spolehlivost. A samozřejmě máme jen pět motorů na celý rok."

Nová pravidla povedou podle šéfa Red Bullu Racing paradoxně k větším rozdílům mezi týmy. Všichni sice začínají znovu na stejné startovní čáře, ale se zcela odlišnými prostředky.

"Pro týmy z konce roštu jsou velmi náročné náklady, které jsou spojené s těmito pohonnými jednotkami. Rozdíly mezi týmy budou větší. Když dochází k vynulování, týmy s financemi, prostředky a zázemím vždy přijdou s vyvinutějším produktem."

Proto také Horner odpověděl na otázku, zda by formule 1 mohla být letos dvourychlostní: "Myslím, že by mohla. Proto je stabilita tak důležitá, protože když máte stabilitu, rošt konverguje, jelikož jde o detaily. Letošní pravidla určitě mění hru."

Další článek: Lotus odpískal partnerství s Quantumem, ale peníze má

27. února | Mercedes uveřejnil fotografii... zachycuje nové zbarvení? odkaz
26. února | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
26. února | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
26. února | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.