Na většině okruhů máme dvě DRS zóny. Výjimečně je jen jedna. V Austrálii ale letos budou tři.
V Melbourne bylo vždy těžké předjíždět a v poslední době to bylo ještě horší. FIA se proto rozhodla, že přidá třetí DRS zónu.
Trať předtím obsahovala jeden detekční bod DRS a to 13 metrů před 14. zatáčkou. DRS se aktivuje na výjezdu ze 16. zatáčky a znovu na výjezdu z 2. zatáčky.
Nyní byl přidán druhý detekční bod mezi zatáčkami 10 a 11 – konkrétně asi 170 metrů před 11. zatáčkou.
Pokud bude jezdec do 1 sekundy za soupeřem, bude moci otevřít DRS nově také 104 metrů za 12. zatáčkou.
Hlavním smyslem změny není vygenerování předjíždění někde okolo 13. zatáčky, ale spíše to, aby se jezdec dokázal přiblížit k soupeři a měl větší šanci v původním detekčním bodě a následných dvou DRS zónách.
Foto. Getty Images / Mark Thompson