V Austinu mi scházela rychlost, připouští Kovalainen

Murray F1  |  20. 11. 2013 09:07

Heikki je nesporně velký sympaťák a všestranný motoristický talent. Dokazuje to mimo jiné i jeho úspěšné dnes pozapomenuté vystoupení na Závodě šampiónů v roce 2004, který se konal v Paříži. Stal se prvním nesoutěžáckým jezdcem, který vyhrál a získal univerzální titul šampióna šampionů. Ve finále porazil nepřemožitelného krále v rally, Sebastiena Loeba. Porazil Loeba dokonce na voze WRC, i když v něm nikdy předtím neseděl. Na jeho štítě zůstal tehdy i Michael Schumacher, který jel ve Ferrari 360 Modena.

Pro svou nepopiratelnou rychlost se Kovalainen objevil pod maskou mysteriózního jezdce fantóma známého pod jménem Stig v populárním motoristickém pořadu Top Gear, kde zajel jako výzvu prominentním hostům tohoto televizního pořadu dlouhou dobu nepřekonatelný rekord pod 60 vteřin na jedno kolo na testovací dráze Top Gearu.

Ve formuli jedna Kovalainen takto úspěšný nikdy nebyl. Považuji Heikkiho za věrnou, avšak výrazně slabší kopii Kimiho Raikkonena. Ten jejich rozdíl nejlépe charakterizuje porovnání maximálního úspěchu obou Finů. Kimiho titul mistra světa v roce 2007 a Heikkiho jediné vítězství ve Velké ceně, Maďarsko 2008. Shodou okolností oba piloti během své kariéry působili ve stejné stáji, v týmu McLaren, nesešli se však tam jako týmoví partneři.

Heikkiho slabinou v týmu McLaren, kdy měl v ruce kvalitní materiál, bylo dobré tempo v tréninku a s tím spojený protiklad, že v závodním tempu zaostával a nepotvrzoval svoje dobré kvalifikační umístění. Technické problémy v Austinu mohou být omluvou, ale nezakrývají tuto skutečnost, kterou ostatně sám Heikki po závodě přiznal. Heikki nikdy neohrozí Grosjeana. Buďme však spravedliví, po pravdě nedostal a ani nedostane na to čas, aby to dokázal. Klobouk dolů předtím, jak se kvalifikoval. Jednorázový rychlostní úkon jde Heikkimu vždy lépe než závod, v něm neudrží konzistenci svých výkonů.

Přeji Kovalainenovi, aby v Brazílii, na poslední Velké ceně sezóny 2013 překročil svůj stín a dojel si pro viditelný úspěch. Enstonští, lidé z Lotusu, dokážou způsobit, aby jejich jezdec dokázal ze sebe dostat to nejlepší ze svých schopností. Dokázali to v případě Grosjeana, o úspěšné misi Kimiho netřeba ani mluvit. Proto říkám:

Go Heikki, go!

zzzraik  |  20. 11. 2013 09:06

tady je zase expertů :)

lukyky6  |  19. 11. 2013 19:46

Heikki nikdy nebyl pilot hoden Top týmu,omlouvám se jeho fanouškům ale je to tak!

smidy88  |  19. 11. 2013 20:21

děláš si prdel ?? ...ty se asi moc nezajímáš o dění mimo F1 ...Heikki je neskutěčný talent !!! jen má v F1 smůlu. A k GP USA: na to že seděl po takové době v závodní sedačce...tak klobouk dolů

Heikki talent jistě má. Ale rychlost tu nikdy neměl. Teda měl. V kvalifikaci OK. První kola závodu OK, ale od 1/3 závodu ztrácel a ztrácel.

Petkar1  |  19. 11. 2013 19:40

Je fajn, že to bere sebekriticky ví, že tam měl třeba rezervy. Ono v úterý dostat telefonát a v pátek sedět ve formuli taky není sranda.

Přesto časy byly v druhé polovině závodu na úrovni top 6, trochu smůly s nosem a KERSem, jinak by body byly. Ze začátku uvízl v provozu, po zastávce začal ztrácet.

Nejspíš se objevil nějaký problém (třeba i v nastavení), který v pátek při dlouhých jízdách nebyl moc vidět. V Brazílii věřím v umístění do top 7. Pořád si myslím, že by byl Heikki dobrý vozič bodů pro různé týmy. Závodní gule má, viz předjetí Maldonada a jeho starty v Caterhamu, kdy pravidelně získával pozice.

usharmy  |  19. 11. 2013 18:52

Heiky byl v závodech většinou slabej. Po startu ztrácel jednu pozici za druhou a na tom se asi nic nezměnilo. Podle mne nemá ty správné závodnické kule

EliasFan  |  19. 11. 2013 18:44

Nevadí Heikki, v (doufám že) mokré Brazílii si snad vzpomeneš na svůj výkon z Číny 09!