Úzkými monackými uličkami se nejrychleji prohnal Vettel!

Pilot Red Bullu v napínavém závodě odolal velkému tlaku Fernanda Alonsa a připsal si své první monacké vítězství. Letošní debut si dvojnásobně odbyl safety car, závod byl dokonce na chvíli přerušen.
Úzkými monackými uličkami se nejrychleji prohnal Vettel!

Je všeobecně známým faktem, že pole position v Monaku znamená půlku vítězství. Nejlepší výchozí pozici si včera zajistil Sebastian Vettel před Jensonem Buttonem. Ten se na startu pokusil protlačit na první pozici, Vettel si však svou pozici uhlídal. Start se podařil Alonsovi, který předjel Webbera. Velký skok kupředu předvedl Rosberg. Jeho týmový kolega Michael Schumacher tentokrát naopak netěžil ze svých standardně velmi dobrých startů a na konci prvního kola byl na konci první desítky.

Button za sebou držel Alonsa, což Vettelovi umožnilo konstantně zvyšovat svůj náskok. Lewis Hamilton chtěl něco udělat se svou nelichotivou desátou pozicí a snažil se předjet Michaela Schumachera, historicky druhého nejúspěšnějšího pilota Velké ceny Monaka. Pilot McLarenu byl z první poloviny pole jistou výjimkou, když startoval na žluté, tedy tvrdší směsi pneumatik.

Za Schumacherem se postupně vytvořil krátký vláček ve složení Hamilton, Barrichello, di Resta. V desátém kole to Hamilton v zatáčce St. Devote na Schumachera zkusil - a úspěšně! Oba piloti jen o vlásek unikli kontaktu s bariérami. V zatáčce Mirabeau svého bývalého týmového parťáka předjel i Barrichello. Schumi pak zajel do boxů. Na pojízdnou šikanu si podobně jako Schumacher zahrál i jeho kolega Rosberg, Mercedes se v úvodu závodu na superměkkých pneumatikách hodně trápil. Rosberga předjel Massa i Maldonado. I Rosberg nedlouho poté zajel k mechanikům.

V šestnáctém kole se v boxech ukázal i lídr závodu Sebastian Vettel. Nechal si nazout tvrdší sadu pneumatik, přičemž zastávka se zdála být delší, než je obvyklé. Potíže s nazouváním gum se naskytly v případě Marka Webbera. O kolo později do boxové uličky zamířil též Fernando Alonso. V jeho případě sice vše dopadlo bez problémů, přesto se ale vrátil  zpět na třetí místo. Zkompletování prvních zastávek v boxech přineslo překvapivou změnu vedení. Na prvním místě se s celkem slušným náskokem šesti vteřin ocitl Button.

Nico Rosberg téměř kolidoval při předjíždění Tima Glocka, který zazmatkoval a projel šikanu rovně. Button si při zahřívacím kole těsně před startem závodu stěžoval na tuhost řízení. Vypadalo to ale, že se problémy rychle ztratily, neboť Button si na Vettela po čtvrtině závodu vyjel již jedenáctivteřinový náskok. Paul di Resta si při incidentu s Jaimem Alguersuarim poškodil přední křídlo a musel do boxů pro nové.

Sportovní komisaři (mezi kterými seděl i známý závodník Allan McNish) rozhodli o penalizaci pro Paula di Restu. Hamilton byl nelichotivou nebodovanou průběžnou pozicí znepokojen a intenzivně dotíral na Felipeho Massu. Schumacher si u Grandhotelu došlápl na Rosberga a předjel ho. Prvním odpadlíkem dnešního závodu byl Timo Glock, který svůj monopost odstavil u Bazénu.

Felipe Massa nejdříve kolidoval s Hamiltonem, posléze boural znovu, když v tunelu najel do špinavé stopy. Svůj vůz odřel o bariéry a odpadl ze závodu. Na trať musel poprvé v sezoně 2011 safety car. Ve stejném kole skončil také Michael Schumacher, toho zastavily technické problémy.

Na prvním místě se za zpomalovacím vozem pohyboval Vettel, ten měl však o zastávku méně než druhý Button a třetí Alonso. Po zajetí safety caru zpět do boxů nastal na trati mírný zmatek, když čelo pole muselo předjíždět množství závodníků jedoucích o kolo (kola) zpět. Lewis Hamilton byl shledán vinným za způsobení nehody s Felipem Massou a obdržel penalizaci průjezdem boxy.

Button musel do boxů i potřetí. Jeho ztráta na Vettela po návratu na trať nebyla zoufalá, navíc dokázal zajíždět rychlejší časy. Bylo zaděláno na zajímavou taktickou bitvu o vítězství. V 58. kole již byl Alonso těsně za vedoucím Vettelem. Netrvalo to dlouho a z dvojice se stala trojice, když se na vedoucí duo dotáhl i Button. Nikdo z nich už teoreticky nemusel do boxů. O tom, kdo vystoupí na nejvyšší stupínek, se tak rozhodlo přímo na trati.

Vettel drtivému tlaku Alonsa a Buttona chladnokrevně odolával. Oba pronásledovači se snažili vyčkat na případnou Vettelovu chybu, ta však nepřicházela. V sedmdesátém kole tito tři piloti dojeli dlouhou skupinu jezdců. Došlo ale k velké havárii, na kterou doplatil Petrov a Alguersuari. Na vině byla chyba Adriana Sutila, který zbrzdil jezdce za sebou. Hamilton si poškodil zadní přítlačné křídlo. Na trať musel safety car, ve dvaasedmdesátém kole byla dokonce vyvěšena červená vlajka.

Vitalij Petrov se ocitl v péči lékařů, podle prvních zpráv měl být v pořádku. Vettel při restartu závodu nenechal nic náhodě a udržel si své první místo. Lewis Hamilton přehnal svou snahu při pokus o předjetí Maldonada, oba piloti kolidovali a Venezuelan odstoupil ze závodu. Tentokrát již safety car na trať nemusel. Alonso s Buttonem nenašli na Vettela recept. Ten se tak definitivně mohl radovat z nesmírně ceněného vítězství ve Velké ceně Monaka!

Na schůdky pro tři nejlepší piloty ho doprovodili Alonso a Button. Zbytek bodů si rozdělili Webber, Kobajaši, Hamilton (ten je však vyšetřován sportovními komisaři), Sutil, Heidfeld, Barrichello a Buemi. Hamiltonovi byla po závodě za kolizi s Maldonadem udělena penalizace dvaceti vteřin přičtených k celkovému času. Na jeho šesté pozici to ovšem nic nemění.

Výsledky Velké ceny Monaka (6. závod z 19)
P. Jezdec Tým Odstup
1 Sebastian Vettel RBR-Renault vítěz
2 Fernando Alonso Ferrari +1.1 s
3 Jenson Button McLaren-Mercedes +2.3 s
4 Mark Webber RBR-Renault +23.1 s
5 Kamuj Kobajaši Sauber-Ferrari +26.9 s
6 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +47.2 s
7 Adrian Sutil Force India-Mercedes +1 kolo
8 Nick Heidfeld Renault +1 kolo
9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth +1 kolo
10 Sébastien Buemi STR-Ferrari +1 kolo
11 Nico Rosberg Mercedes +2 kola
12 Paul di Resta Force India-Mercedes +2 kola
13 Jarno Trulli Lotus-Renault +2 kola
14 Heikki Kovalainen Lotus-Renault +2 kola
15 Jerome d'Ambrosio Virgin-Cosworth +3 kola
16 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth +3 kola
17 Narajn Kartykejan HRT-Cosworth +4 kola
18 Pastor Maldonado Williams-Cosworth +5 kol
- Vitalij Petrov Renault +11 kol
- Jaime Alguersuari STR-Ferrari +12 kol
- Felipe Massa Ferrari +46 kol
- Michael Schumacher Mercedes +46 kol
- Timo Glock Virgin-Cosworth +48 kol

Sergio Pérez Sauber-Ferrari
Další článek: Kubicův manažer nevylučuje návrat ještě v letošní sezoně

12:46 | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
11:48 | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.
19. září | F1 má tento víkend volno, ale večer ve 21:00 se jede závod IndyCar na slavném okruhu Laguna Seca. Sledovat ho můžete prostřednictvím služby DAZN (stojí 39 Kč měsíčně).
17. září | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00