Renault se při foukání podlahy vozu výfuky vydal nejodvážnější cestou ze všech stájí, ale svoji práci bude s největší pravděpodobností moci na konci roku zahodit.
Výfuky monopostu týmu Renault jsou nasměrovány dopředu před bočnice, aby co nejvíce zásobovaly podlahu a pomáhaly zvětšit přítlak. S podobným řešením experimentoval před sezónou McLaren, ale nakonec výfuky nasměroval dozadu, takže Renault zůstal s tímto konceptem osamocen.
Pro příští rok chce ale FIA taková řešení zakázat tím, že se koncovky výfuků budou muset nacházet 330 mm za osou zadních kol, a tudíž být zarovnány s koncem difuzoru.
"Už vím, jak se McLaren cítil, když bylo rozhodnuto o zákazu F-průduchu," povzdechl si šéf týmu Renault Eric Boullier v rozhovoru s Adamem Cooperem. "Abych byl upřímný, moc na to nemyslíme. Ale když se vydáte určitou cestou a FIA změní pravidla, musíte se jich držet. Musíme pochopit, jaké to má důvody, ale pokud je tu rozhodnutí o zákazu těchto systému, budeme pracovat na něčem jiném."
F-průduch vynalezl McLaren a nasadil ho na začátku loňské sezóny. Jezdec svými pohyby ovládal průduch na zadní křídlo, který pomáhal snižovat odpor vzduchu a navyšoval maximální rychlost vozu. Na tomto konceptu pak vzniklo zadní pohyblivé křídlo, které letos používají všechny stáje.
Renault ale pocítí dopady tažení FIA proti foukání difuzorů už letos, protože federace ho chce zakázat od GP Velké Británie ve chvílích, kdy jezdec nepřidává plyn. Tato změna postihne všechny stáje, ale podle Sebastiana Vettela nejvíc utrpí Mercedes a právě Renault.
"Určitě je to změna, a pokud se nám podaří to udělat tak, aby to na našem voze fungovalo jinak, uděláme vše, co budeme moci. Musíme pochopit, co přesně chce Charlie (Whiting - technický delegát FIA) zakázat," dodal Boullier.
Renault by to měl zjistit dnes na společném jednání týmů a představitelů automobilové federace.