Aston Martin už bude pro vývoj letošního a příštího vozu používat vlastní aerodynamický tunel.
Adrian Newey před 10 dny nastoupil k Astonu Martin. Pro otestování své práce bude mít k dispozici zcela nový aerodynamický tunel. Tým ho oficiálně spustil. Nejde o symbolické gesto. Týmy mohou používat jen jeden tunel, na který se vztahují i veškerá omezení vývoje. Dříve Aston Martin využíval aerodynamický tunel Mercedesu.
„Byl to velký projekt, na kterém pracovala spousta lidí, takže je skvělé vidět, že je to nyní náš nominovaný aerodynamický tunel a provádíme vývojové práce,“ řekl šéf týmu Andy Cowell.
„Má skvělé technologie v měřicích systémech a v modelu – a díky tomu, že je vše pohromadě na jednom místě, si aerodynamikové ani nemusí oblékat kabát, aby mohli jet do aerodynamického tunelu, prostě tam dojdou.“
„Dříve bylo nutné naložit model do dodávky a jet po hrbolaté dvouproudé silnici a doufat, že bude stále ve stejném stavu, až ho na druhém konci z dodávky vyndáte.“

Továrna Astonu Martin (kresba)
Foto: Aston Martin
V budově, v níž se nachází aerodynamický tunel, jsou také stroje pro aditivní výrobu (3D tisk) a prostor pro stavbu modelů, aby bylo vše na jednom místě.
Kromě letošního vozu vyvíjí týmy také vůz pro příští rok.
„Všichni chceme rozvíjet naše vozy a na příští rok jsou nastaveny nové předpisy s jinou aerodynamikou, jinými pohonnými jednotkami, jinými palivy. Jak to vybalancujete ve světě, kde je limit na náklady a kde jsou aerodynamická omezení v CFD a v aerodynamickém tunelu? Všichni si musíme udělat úsudek a zjistit, co dělat.“
Newey se věnuje primárně vozu pro příští rok, ale Cowell nevyloučil, že se může podívat i na ten letošní.
„Adrian s sebou přináší obrovské množství zkušeností a skvělé soutěžní myšlení a volba, kterou jsme v tuto chvíli učinili, je, že Adrian pracuje na voze pro rok 2026, věnuje tomu mnoho úsilí.“
„Možná, že až v několika úvodních závodech zjistíme, jak na tom náš vůz je, jaké jsou jeho silné a slabé stránky, pomůže nám přijít s občasnými vývojovými úpravami pro vůz 2025.“
„Máme nový aerodynamický tunel, v továrně máme spoustu dalšího vybavení a snažíme se tyto nástroje rozvíjet a budovat tak, aby do sebe zapadaly a budovaly týmového ducha, abychom se soustředili na vytvoření co nejrychlejšího závodního vozu.“