Úvod k Velké ceně Singapuru: V noci a dlouho

Tma, nádherná scenérie, časté nehody a atakování dvouhodinového časového limitu. To je noční závod v ulicích Singapuru.
Úvod k Velké ceně Singapuru: V noci a dlouho

Kontroverzní vítězství Fernada Alonsa v roce 2008 odstartovalo éru nočních závodů formule 1. Jsme v Singapuru.

Zdejší velká cena je nejen výzvou pro týmy a jezdce, ale také pro pořadatelé, kteří musí zajistit bezproblémové osvětlení tratě. V ulicích Singapuru najdeme 23 zatáček (nejvíce ze všech závodů) a 16 brzdných zón. Opotřebení brzd je zde velmi vysoké.

Fotogalerie: Velká cena Singapuru v letech 2008 až 2013

Fotogalerie: Velká cena Singapuru v letech 2008 až 2013

Týmy samozřejmě volí co největší přítlak podobně jako v Monaku. Ve srovnání s Monte Carlem je zde ale jeden absolutně klíčový rozdíl. GP Monaka je zkrácená, což Singapur není. Jede se zde klasická vzdálenost něco přes 300 km. Díky pomalému profilu tratě tak závod trvá téměř dvě hodiny. Když k tomu navíc připočteme výjezd safety caru, máme o dlouhou podívanou postaráno. Však posuďte sami, jak dlouho trvaly jednotlivé závody:

  • 2013: 1:59:13.132
  • 2012: 2:00:26.144
  • 2011: 1:59:04.757
  • 2010: 1:57:53.579
  • 2009: 1:56:06.337
  • 2008: 1:57:16.304

Letos bude jedním z hlavních problémů spotřeba paliva. Ta bude s ohledem na délku závodu velká a jezdci navíc kvůli rozhodnutí FIA nesmí dostat informaci, aby jezdili úsporněji. Je sice nepravděpodobné, že by někomu došlo pár kol před koncem palivo, ale pro týmy to bude i tak výzva. Navíc možná vůbec poprvé v letošním roce budou vozy naloženy palivem skutečně až po okraj.

  • Délka okruhu: 5,065 km
  • Počet kol: 61
  • Délka závodu: 308,828 km
  • Průměrná rychlost: 167 km
  • Loňská pole position: 1:42.841 (Sebastian Vettel)
  • Pravděpodobnost safety caru: vysoká, vyjel aspoň jednou v každém roce
  • Pět posledních vítězů: 2013 Vettel, 2012 Vettel, 2011 Vettel, 2010 Alonso, 2009 Hamilton
  • Vítězové Velké ceny Singapuru na letošním startu: Vettel (3x), Alonso (2x), Hamilton (1x)
  • Pneumatiky: měkká (žlutá) a super-měkká (červená)
Klepněte pro větší obrázek

Pohonná jednotka

1 znamená nejmenší, 5 největší, zdroj: Renault

Spalovací motor 2
MGU-K (motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie) 4
MGU-H (motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie) 3
Baterie 5
Spotřeba paliva 5
Rekuperace energie 4

Harmonogram

Pátek 19. září 2014
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 15.30–17.00
Sobota 20. září 2014
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 21. září 2014
Závod 14.00

FIA: DRS a komisaři

Detekční bod pro první DRS zónu bude 230 metrů před pátou zatáčkou a aktivační bod bude 50 metrů za ní. Druhý detekční bod bude 80 metrů před 22. zatáčkou a aktivační bod bude 45 metrů za poslední 23. zatáčkou.

Sportovními komisaři budou v Singapuru Lars Österlind (Švédsko), Roger Peart (Kanada) a Alan Jones. Mistr světa z roku 1980 už stewardem byl a to hned několikrát. Poprvé se tak stalo při GP Jižní Koreje v roce 2010.

Počasí

Další článek: Hamilton: Omezení rádiové komunikace mi snad pomůže

17:55 | Ještě upřesnění: Ilott nahradí v prvním tréninku Grosjeana, Schumacher zase Giovinazziho.
13:12 | V Melbourne se stále pracuje s termínem závodu 14. března. Mohla by tam tak začít sezóna (via odkaz)
28. září | Mika Häkkinen dnes slaví 52. narozeniny.