Uvidíme v sobotu nejkratší kvalifikační kolo za posledních 30 let?

Uvidíme v sobotu nejkratší kvalifikační kolo za posledních 30 let?

V sobotu bychom na Red Bull Ringu mohli vidět jedno z nejkratších kvalifikačních kol za poslední dobu.

Délka 4,3 km a jen 10 zatáček. Red Bull Ring je trochu specifický okruh s několika rovinkami. To vede k poměrně rychlým časům. 

Na nejdelším okruhu v kalendáři (Spa) se vloni odjelo kolo nejrychleji za přibližně 1:47. Na ostatních okruzích je to zhruba za 1:15 až 1:30. 

V Rakousku mělo ale už vloni pole position hodnotu 1:07.922. Kvůli počasí to ale nebyl nejrychlejší čas víkendu. Ve druhé části kvalifikace zajel Hamitlton čas 1:06.228. Jednalo se o pokoření Schumacherova rekordu z roku 2003. 

Hamiltonův čas byl nejkratším časem, který jsme viděli v kvalifikaci od Grand Prix Francie v roce 1990.

Letos jsou vozy rychlejší, ale zrychlení oproti loňskému roku je na jednotlivých tratích různé. Lze očekávat, že v letošní kvalifikaci uvidíme pokoření loňského Hamiltonova času. Mohlo by se dokonce jednat o nejkratší kvalifikační kolo za posledních třicet let. Pokud by pole position bylo o 1,827 s rychlejší než čas, který vloni v Q2 zajel Hamilton, byl by překonán Mansellův čas z roku 1990 (1:04.402).

Nejkratší kvalifikační kola v historii

Rok Jezdec Okruh Čas
1974  Niki Lauda  Dijon 58.790
1982  Alain Prost  Dijon 1:01.380
1984  Patrick Tambay  Dijon 1:02.200
1985  Nigel Mansell  Kyalami 1:02.366
1970  Jacky Ickx  Watkins Glen 1:03.070
1969  Jochen Rindt  Watkins Glen 1:03.620
1968  Mario Andretti  Watkins Glen 1:04.200
1990  Nigel Mansell  Paul Ricard 1:04.402
1985  Nelson Piquet  Kyalami 1:04.871
1967  Graham Hill  Watkins Glen 1:05.480
1985  Keke Rosberg  Silverstone 1:05.591
1981  Rene Arnoux  Dijon 1:05.950
2016  Lewis Hamilton  Spielberg (Q2) 1:06.228
1982  Alain Prost  Kyalami 1:06.351
1987  Nigel Mansell  Paul Ricard 1:06.454

Přibyla zatáčka

Psali jsme o 10 zatáčkách. Ještě vloni ale na Red Bull Ringu bylo zatáček 9. K úpravám okruhu v tomto smyslu nedošlo. Letos se pouze sjednotilo značení s MotoGP, takže část mezi 1. a původně 2. zatáčkou se počítá jako samostatná zatáčka.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud