Uvidíme v F1 více standardizovaných dílů?

Už několik let se F1 snaží nějakým způsobem ukočírovat rostoucí náklady. Jednou z možností jsou standardizované díly.
Uvidíme v F1 více standardizovaných dílů?

Existují dva základní filozofické směry snižování nákladů. Prvním je rozpočtový strop. Tým bude moci utratit za sezónu maximálně stanovenou částku. Jinak bude mít větší volnost. Druhým směrem je snižování nákladů prostřednictvím technických pravidel — od omezení vývoje v aerodynamickém tunelu až po standardizované části.

Podle Zaka Browna mají týmy o standardizované komponenty zájem, ale on sám si nemyslí, že je to všelék.

„Jsou zde názory, podle kterých bychom měli některé části standardizovat,“ řekl Brown pro Autosport. „Týmy ukázaly, že jsou velmi chytré. Nemyslím si, že můžeme uhlídat náklady jednoduše tím, že budeme kontrolovat, co je na autě.“ 

„Najdeme jiné oblasti — aerodynamický tunel je dobrým příkladem. Omezili jsme ho a současně nám vzrostly rozpočty na CFD (počítačové simulace proudění kapalin).“ 

„Něco z toho udělat můžeme. Nemyslím si, že konzument ví, jak vypadá naše zavěšení ve srovnání s Williamsem. Takže si myslím, že kvůli snižování nákladů dokážeme standardizovat součástky, které nevedou ke zlepšení show a fanoušci nepoznají rozdíl. Přesto si myslím, že potřebujeme rozpočtový strop, který má většina ostatních sportů.“

Brawn i Brown jsou pro rozpočtové stropy

Brawn i Brown jsou pro rozpočtové stropy

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (8) Další článek: Nejlepší současní jezdci jsou Alonso a Vettel, myslí si Montoya
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole
5. prosince | FIA schválila kalendář na příští rok. Žádné změny oproti předešlé verzi.