Uvidíme v F1 více standardizovaných dílů?

Už několik let se F1 snaží nějakým způsobem ukočírovat rostoucí náklady. Jednou z možností jsou standardizované díly.
Uvidíme v F1 více standardizovaných dílů?

Existují dva základní filozofické směry snižování nákladů. Prvním je rozpočtový strop. Tým bude moci utratit za sezónu maximálně stanovenou částku. Jinak bude mít větší volnost. Druhým směrem je snižování nákladů prostřednictvím technických pravidel — od omezení vývoje v aerodynamickém tunelu až po standardizované části.

Podle Zaka Browna mají týmy o standardizované komponenty zájem, ale on sám si nemyslí, že je to všelék.

„Jsou zde názory, podle kterých bychom měli některé části standardizovat,“ řekl Brown pro Autosport. „Týmy ukázaly, že jsou velmi chytré. Nemyslím si, že můžeme uhlídat náklady jednoduše tím, že budeme kontrolovat, co je na autě.“ 

„Najdeme jiné oblasti — aerodynamický tunel je dobrým příkladem. Omezili jsme ho a současně nám vzrostly rozpočty na CFD (počítačové simulace proudění kapalin).“ 

„Něco z toho udělat můžeme. Nemyslím si, že konzument ví, jak vypadá naše zavěšení ve srovnání s Williamsem. Takže si myslím, že kvůli snižování nákladů dokážeme standardizovat součástky, které nevedou ke zlepšení show a fanoušci nepoznají rozdíl. Přesto si myslím, že potřebujeme rozpočtový strop, který má většina ostatních sportů.“

Brawn i Brown jsou pro rozpočtové stropy

Brawn i Brown jsou pro rozpočtové stropy

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (8) Další článek: Nejlepší současní jezdci jsou Alonso a Vettel, myslí si Montoya
16. března | Možné strategie pro závod podle Pirelli odkaz
16. března | Haas dostal za nebezpečné vypuštění Magnussena do cesty Pérezovi 5000 euro.

GP Austrálie 2019

Pátek 15. března 2019
1. trénink Hamilton (1:23.599)
2. trénink Hamilton (1:22.600)
Sobota 16. března 2019
3. trénink Hamilton (1:22.292)
Kvalifikace Hamilton (1:20.486)
Neděle 17. března 2019
Závod Bottas