Uvidíme v F1 stálého sportovního komisaře?

Uvidíme v F1 stálého sportovního komisaře?

Včera v Ženevě zasedala Strategická skupina. Jednala především o situacích na trati.

Kromě zástupců velkých týmů, FIA či Ecclestona byl na jednání Strategické skupiny poprvé také Chase Carey z Liberty Media.

Ecclestone ale i někteří další chtějí jednodušší pravidla, větší konzistenci při rozhodování o trestech a také větší volnost pro jezdce. Velkou inspirací se stala GP Mexika, kde došlo ke změnám pořadí na stupních vítězů i udělení či naopak neudělaní několika penalizací.

K potrestání jezdce by mělo podle některých představ dojít pouze v případě, že jeden jezdec dostane druhého jezdce do nebezpečné situace.

Diskutovaly se také některé problémové zatáčky – třeba ta první v Mexiku, které umožňují jezdci zkrátit si trať a poté se opět vrátit na svou pozici.

S ohledem na vyšší požadavek konzistence se podle Motorosport.com opět diskutovalo téma stálého sportovního komisaře. Momentálně je to tak, že na každou Grand Prix jezdí jiní sportovní komisaři. Jedná se o zástupce FIA a bývalého závodního jezdce. Téma permanentních stewardů, nebo alespoň jednoho stálého stewarda, už bylo diskutováno v minulosti, ale nakonec z toho nic nebylo. Uvidíme, kam dospějí diskuse nyní.

Návrh řešit hluk pohonných jednotek byl zamítnut kvůli nákladům. Debatovalo se také o svatozáři, která má být zavedena v roce 2018. Bylo dohodnuto, že před zavedením bude vyžadováno více zpětné vazby od jezdců.

Řešily se také změny ve vývoji. Force India chce možnost, aby týmy, které budou mít zájem, vyvíjely více prostřednictvím CFD (počítačové simulace proudění kapalin) na úkor času v aerodynamickém tunelu. Manor chtěl zase bonus v podobě 10 % času v tunelu navíc pro týmy, které se rozhodnou v tunelu pracovat s 50 % modelem auta (pravidla dovolují 60 % model). Oba návrhy ale neprošly.

Foto: Getty Images / Clive Rose

Doporučujeme

Články odjinud