Uvidíme v F1 stálého sportovního komisaře?

Včera v Ženevě zasedala Strategická skupina. Jednala především o situacích na trati.
Uvidíme v F1 stálého sportovního komisaře?

Kromě zástupců velkých týmů, FIA či Ecclestona byl na jednání Strategické skupiny poprvé také Chase Carey z Liberty Media.

Ecclestone ale i někteří další chtějí jednodušší pravidla, větší konzistenci při rozhodování o trestech a také větší volnost pro jezdce. Velkou inspirací se stala GP Mexika, kde došlo ke změnám pořadí na stupních vítězů i udělení či naopak neudělaní několika penalizací.

K potrestání jezdce by mělo podle některých představ dojít pouze v případě, že jeden jezdec dostane druhého jezdce do nebezpečné situace.

Diskutovaly se také některé problémové zatáčky – třeba ta první v Mexiku, které umožňují jezdci zkrátit si trať a poté se opět vrátit na svou pozici.

Lewis dal nohu z plynu, proto nedostal penalizaci, řekl Whiting

Lewis dal nohu z plynu, proto nedostal penalizaci, řekl Whiting

S ohledem na vyšší požadavek konzistence se podle Motorosport.com opět diskutovalo téma stálého sportovního komisaře. Momentálně je to tak, že na každou Grand Prix jezdí jiní sportovní komisaři. Jedná se o zástupce FIA a bývalého závodního jezdce. Téma permanentních stewardů, nebo alespoň jednoho stálého stewarda, už bylo diskutováno v minulosti, ale nakonec z toho nic nebylo. Uvidíme, kam dospějí diskuse nyní.

Návrh řešit hluk pohonných jednotek byl zamítnut kvůli nákladům. Debatovalo se také o svatozáři, která má být zavedena v roce 2018. Bylo dohodnuto, že před zavedením bude vyžadováno více zpětné vazby od jezdců.

Palmer nechápe smysl svatozáře

Palmer nechápe smysl svatozáře

Řešily se také změny ve vývoji. Force India chce možnost, aby týmy, které budou mít zájem, vyvíjely více prostřednictvím CFD (počítačové simulace proudění kapalin) na úkor času v aerodynamickém tunelu. Manor chtěl zase bonus v podobě 10 % času v tunelu navíc pro týmy, které se rozhodnou v tunelu pracovat s 50 % modelem auta (pravidla dovolují 60 % model). Oba návrhy ale neprošly.

Od větru k jedničkám a nulám, navrhuje Force India

Od větru k jedničkám a nulám, navrhuje Force India

Foto: Getty Images / Clive Rose

Další článek: Video: MiniDrivers a GP Brazílie 2016

15:06 | Změny DRS zóny v Imole. Detekční bod se přesouvá z 40 metrů za 18. zatáčkou do 20 metrů před 17. zatáčkou. Aktivační bod z cílové rovinky na 60 metrů před 19. zatáčkou
11:33 | Stefano Domenicali pro Autosport vyloučil, že by F1 přešla v budoucnu na dvoudenní formát víkendu. Pro promotéry a prodej vstupenek to není výhodné.
11. dubna | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.00–12.00
2. trénink 14.30–15.30
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00