Uvidíme tři koncovky výfuků?

FIA dnes uveřejnila nová pravidla pro rok 2016 a upřesnila tak informace o změnách technických pravidel v oblasti výfuků.
Uvidíme tři koncovky výfuků?

Letos mají vozy pouze jednu koncovku výfuku. Už před pár měsíci přišel Motorsport.com s informací, že se to změní. Vozy budou mít příští rok výfuk z turbíny a samostatný výfuk z obtokového ventilu wastegate, kterým musí procházet všechny a pouze výfukové plyny z obtokového ventilu. Cílem je zlepšení zvuku současných motorů.

Nová technická pravidla jdou ale trochu dál. Článek 5.8.2 uvádí: „Výfukové systémy musí mít pouze jednu koncovku z turbíny a jednu nebo dvě koncovky z wastegate.“ Novinkou tedy je informace o jedné nebo dvou koncovkách z wastegate. Týmy si budou moci vybrat. 

Je tedy možné, že týmy budou moci opět alespoň částečně využít proudění vzduchu z výfukového potrubí k aerodynamickým účelům v zadní části vozu.

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Další článek: FIA: Rok staré motory jsou (stále) proti pravidlům

10:25 | Změna. Letošní sezóna WEC nezačne v Sebringu ale v Portimao. Pojede se od 2. do 4. dubna. O měsíc později se tam MOŽNÁ vydá F1.
12:32 | Sainz a Leclerc se příští týden svezou ve voze SF71H z roku 2018. Každý bude jezdit jeden den.
21. ledna | Lando Norris dokončil karanténu a z Dubaje se vrátil do Velké Británie.
20. ledna | Loňský vůz Alfy Romeo měl označení C39, letošní bude mít C41, protože C40 je již dávno rozpracovaný vůz pro rok 2022 (původně 2021).