Velké týmy přemýšlejí, jak umožnit testování v průběhu sezóny. Narazily však při tom na tvrdou opozici, které zákaz vyhovuje nejen z finančních důvodů.
Nováčci a menší stáje si zákaz testování pochvalují také kvůli tomu, že mají větší šanci držet krok ve vývoji s top týmy. Příkladem jsou letošní foukané difuzory a zadní křídla, v kopírování nemá nikdo navrch.
"Dřív by testovací týmy testovaly bez přestávky a během dvou závodů by na tom byly tak, jako týmy, které novou technologii vynalezly," řekl provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer pro Auto Motor und Sport. "Teď máme za sebou polovinu sezóny a Ferrari a Red Bull na tom s F-potrubím stále nejsou tak dobře jako McLaren. Ale náš systém funguje minimálně stejně dobře jako ostatním. To je možné jen díky tomu, že prakticky není možné testovat. Je to o kvalitách inženýrů."
Druhým aspektem zákazu testování jsou ušetřené finanční prostředky. Zastánci návratu sezónního testování sice argumentují tím, že úspory nevznikly, protože volné prostředky byly přemístěny do simulací, to ale Force India odmítá.
"Kdyby byly simulátory tak efektivní jako testování, tyto týmy by si nepřály návrat testů," řekl Szafnauer. "Když se netestuje, šetří se peníze. Všechny ostatní nástroje jsou věci navíc, které buď máte, nebo bez nich přežijete a nejste v moc velké nevýhodě. Všichni mají aerodynamický tunel, CFD a testovací lavice. Simulátory si můžou dovolit jen velké týmy. Ale nevytvářejí tak velké rozdíly."
Dalším argumentem, který Szafnauer odmítá, je poskytnutí prostoru mladým talentům. "Kdo chce testovat mladé jezdce, může udělat to samé co Force India," uvedl v narážce na Paula di Restu. "Red Bull, Ferrari a McLaren můžou stejně jako my obětovat páteční tréninky, pokud je pro ně důležité dát příležitost mladým jezdcům."
V odmítavém postoji vůči uvolnění zákazu sezónního testování má Force India podporu všech nováčku, ale také Williamsu a Sauberu. "Museli bychom znovu sestavit samostatný testovací tým, což jsou zbytečné výdaje," argumentoval Peter Sauber. Technický ředitel Williamsu Sam Michael dodal: "Současný systém zaručuje rovné šance."
O návratu k sezónním testům uvažují top týmy, ale nechtějí ho v takovém objemu jako v minulosti. "Nemělo by to být tak, že bychom potřebovali další tým jen na testy. Museli bychom je zvládnout se současnými zaměstnanci," podotkl šéf Mercedesu GP Ross Brawn.