Šéf týmu AlphaTauri Franz Tost označil loňskou sezónu formule 1 za nejúspěšnější v historii týmu, když ročník 2020 předčil i premiérové vítězství Sebastiana Vettela v roce 2008.
Poté, co byl tým přejmenován před loňskou sezónou z Toro Rosso na AlphaTauri, dosáhl na druhé vítězství ve své 15leté historii. Na triumf Sebastiana Vettela v Monze v roce 2008 po dvanácti letech na stejné trati navázal Pierre Gasly.
Gaslyho vítězství v Itálii bylo sice jediným momentem, kdy se jezdci týmu AlphaTauri dostali na stupně vítězů, v průběhu sezóny ale předvedli několik velmi dobrých výkonů. Blízko k pódiu měl v Imole Daniil Kvjat, nakonec ale dojel čtvrtý.
Podle Tosta je proto Vettelovo první vítězství pro něj i pro tým zastíněno úspěšným rokem 2020.
„Ano, v roce 2008 to bylo úžasné vítězství Sebastiana v Monze, ale neměli jsme tolik dobrých výsledků jako minulý rok,“ řekl Tost pro Motorsport.com.
„Nebylo to jen vítězství v Monze. Byla tam řada dalších dobrých závodů, třeba čtvrté místo v Imole, páté v Portimãu. Byli jsme šestí v Bahrajnu a v Německu, sedmí v Rakousku, Velké Británii a Mugellu. Neměli jsme jen jeden skvělý závod. Dosáhli jsme spousty velmi dobrých výsledků, což nás dostává daleko před rok 2008.“
Tost také ocenil, jak se dokázal tým z Faenzy v náročné sezóně 2020 semknout a jak i Gasly se v průběhu sezóny zlepšil.
„Ve Faenze pracuje konstrukční a výrobní tým opravdu dobře. V každém ohledu jsme silnější a silnější. Jak po stránce procesů, tak z pohledu disciplíny, také procesy na závodní dráze fungovaly dobře. Lidé chtějí růst. Máme také dva velmi dobré jezdce. Pierre se velmi zlepšil, Nyní dosáhl skutečně vysoké úrovně, proto jsme mohli být tak úspěšní,“ dodává Tost.
„Musím říct, že vůz fungoval od samotného začátku. Aerodynamická vylepšení naštěstí přinesla výhodu a posunula nás vpřed. Tyto dílky vytvořily pěkný obrázek a celkový úspěch.“
Gasly vloni získal tři čtvrtiny všech bodů týmu a v celkovém hodnocení jezdců skončil desátý. Pravidelně bodoval, nedokončil jen tři závody a pouze čtyřikrát dojel do cíle za bodovanými pozicemi.
„Je správné říct, že si vedu lépe, jsem lepší pilot než předtím. To bylo také mým cílem, být vyrovnanější. Nikdy samozřejmě nedosáhnete optimálního scénáře, ideálního vyvážení, nemáte ideální závod, strategii, opotřebení pneumatik, cokoliv. Jen se ale snažím lépe reagovat na všechny tyto faktory a v průběhu sezóny mít vyrovnanější výkony,“ řekl Gasly.
„Mám z toho opravdu radost, protože jsme často dojížděli v top 10 a dostávali se do třetí části kvalifikace. Z pohledu práce s týmem mám pocit, že si opravdu lépe rozumíme. Byli jsme opravdu vyrovnaní a z vozu, který jsme měli, jsme využili všechnu výkonnost. To byl jasný cíl, který jsme si s týmem stanovili.“