Foto: IndyCar (Gett Images)

Foto: IndyCar (Gett Images)

 Foto: IndyCar (Gett Images)

Foto: IndyCar (Gett Images)

 Foto: IndyCar (Gett Images)

Foto: IndyCar (Gett Images)

 Foto: IndyCar (Gett Images)

Foto: IndyCar (Gett Images)

 Foto: IndyCar (Gett Images)

Foto: IndyCar (Gett Images)

 Foto: IndyCar (Gett Images)

Foto: IndyCar (Gett Images)

 Foto: IndyCar (Gett Images)

Foto: IndyCar (Gett Images)

 Foto: IndyCar (Gett Images)

Foto: IndyCar (Gett Images)

 Foto: IndyCar (Gett Images)

Foto: IndyCar (Gett Images)

 Foto: IndyCar (Gett Images)

Foto: IndyCar (Gett Images)

 Foto: IndyCar (Gett Images)

Foto: IndyCar (Gett Images)

 Foto: IndyCar (Gett Images)
 Foto: IndyCar (Gett Images)
 Foto: IndyCar (Gett Images)
 Foto: IndyCar (Gett Images)
11
Fotogalerie

Úspěch McLarenu v IndyCar? Tým táhne vpřed dravé mladí

Britská značka McLaren spojila síly s americkým týmem Schmidt Peterson Motorsports a v sezoně 2020 naplno vstoupila do zámořské formulové série IndyCar. A vozy McLaren jsou zatím v USA rychlé. A to především díky dravým mladíkům.

Patricio O'Ward a Oliver Askew. První Mexičan, druhý Američan, oba v USA závodí pro McLaren v IndyCar a zatím to vypadá, že britská stáj s jejich angažováním udělala skvělé rozhodnutí. Do svých oranžových vozů totiž získala nejžádanější mladé jezdecké zboží na severoamerickém trhu. A v prvních šesti závodech roku získal McLaren už dvě pódia.

Chtěl ho i Red Bull

Jednadvacetiletý O'Ward se až na nejvyšší zaoceánskou formulovou úroveň dostal díky velkému talentu a několika juniorským titulům. V roce 2016 vyhrál sedm závodů v Pro Mazda Championship a celkově skončil druhý, o rok později už slavil první vítězství v šampionátu. S týmem Performance Tech Motorsports ovládl třídu Prototype Challenge v seriálu sportovních vozů IMSA WSC a pomalu začal směřovat k vytouženému cíli - IndyCar.

V sezoně 2018 se rodák z Monterrey stal nejvýraznější postavou šampionátu Indy Lights (oboba formule 2 ve Spojených státech). Vyhrál celkem devět závodů a stal se mistrem s náskokem na 44 bodů na Coltona Hertu, v současnosti historicky nejmladšího vítěze závodu IndyCar. Výborné výkony O'Warda dovedly až ke startu v posledním závodě sezony IndyCar v kalifornské Sonomě, kde při svém debutu zazářil devátým místem. A vzbudil zájem stáje Red Bull.

Rakouský tým formule 1 podepsal s Mexičanem smlouvu v dubnu 2019, zajistil mu starty ve formuli 2 na Red Bull Ringu a následně ho přesunul do japonské série Super Formula, aby posbíral body chybějící k zisku superlicence. Jenomže O'Wardův sen o formuli 1 se rozplynul po zásahu FIA. Mezinárodní automobilová federace snížila mexickému pilotovi zisk bodů pro superlicenci z IndyLights kvůli nízkému počtu startujících vozů a Red Bull si byl vědom toho, že udělení superlicence je v případě O'Warda v nedohlednu. Přednost proto dostal Estonec Jüri Vips a Patricio O'Ward opustil rodinu Red Bullu po pouhých šesti měsících.

„Doktor Marko mi říkal ‚brambora‘ a jednou mi zavolal a řekl mi ‚bramboro, je to strašně těžké, protože nemáš dost bodů pro superlicenci.‘ A bez superlicence jsem pro ně nemohl nic udělat,“ svěřil se O’Ward pro magazín Racer.

Po tomto zklamání se Patricio O'Ward znovu zaměřil na svůj původní cíl - IndyCar. A udělal dobře. Pro svůj nový program si Mexičana vybral McLaren a v této sezoně se rozhodně neztrácí. Po šesti závodech drží čtvrté místo v celkovém pořadí a pořádně se předvedl především v prvním ze dvou závodů na Road America, kde získal pole position, strávil nejvíce kol ve vedení a nakonec skončil těsně druhý za bývalým švédským pilotem formule E Felixem Rosenqvistem.

Další šampion Indy Lights

Druhý pilot McLarenu Oliver Askew má s Patriciem O'Wardem jednu věc společnou - stejně jako Mexičan je i třiadvacetiletý Američan šampion juniorské série Indy Lights, kterou vyhrál o rok později, tedy loni.

Askew vyhrál sedm závodů v barvách stáje Andretti Autosport, ze kterého ho na sedačku v IndyCar nalákal McLaren. A i v tomto případě se angažování mladého jezdce zatím jeví jako trefa do černého.

Američan sice není v celkovém pořadí tak vysoko jako O'Ward (aktuálně je dvanáctý), ve své debutové sezoně už se ale dostal na pódium. Minulý víkend dojel v prvním ze dvou závodů na oválu v Iowě třetí. Porazili ho jen hvězdní veteráni Simon Pagenaud a Scott Dixon.

Doporučujeme

Články odjinud