Úspěch BMW z minulosti ukazuje potenciál týmu Sauber, říká Ericsson

Úspěch, kterého před deseti lety ve formuli 1 dosáhlo BMW, podle Marcuse Ericssona ukazuje potenciál týmu Sauber.
Úspěch BMW z minulosti ukazuje potenciál týmu Sauber, říká Ericsson

Sauber ve formuli 1 působí od roku 1993, mezi lety 2006 až 2009 však tým působil s BMW. Mnichovské automobilce se přitom během svého působení podařilo vyhrát závod a obsadit druhé místo v Poháru konstruktérů.

V minulých letech se Sauber potýkal s finančními problémy. Také proto jezdci švýcarského týmu v posledních sezónách často jezdili na konci startovního pole.

V posledních měsících však Sauber rozšiřuje svůj tým v rámci dlouhodobého plánu vrátit se do středu pole. Od letošního roku je jeho titulárním sponzorem společnost Alfa Romeo.

„V posledních dvanácti měsících se toho opravdu hodně událo. Myslím, že tým je od chvíle, co jsem sem přišel, na tom teď z pohledu finanční, ale také strukturální stránky nejlépe,“ řekl Ericsson.

Letošní Sauber není tak špatný, ale musíme zlepšit kvalifikaci, říká Ericsson

Letošní Sauber není tak špatný, ale musíme zlepšit kvalifikaci, říká Ericsson

„S přicházejícími výsledky to také můžete začít vidět na trati, všechno to jde správným směrem. Stále ale cítím, že je tam na víc. Některým oddělením v továrně stále chybí lidé, aby mohli pokročit na další úroveň, tým si je toho ale vědom a pracuje na získání více zaměstnanců.

Myslím, že to musí jít krok za krokem, nemůžete s tím spěchat. Podle mě je potenciál v tomto týmu skutečně velký. V minulosti, když byli s BMW, ukázali, jak silní mohou být, takže nevidím důvod, proč nemohou být v budoucnu úspěšní.“

Ericsson se také domnívá, že pro Sauber budou ve snaze dostat se mezi týmy středu pole klíčová vylepšení v oblasti aerodynamiky.

„Myslím, že zlepšit se můžeme všude, ale jednou z oblastí, ve které se tým v minulých letech kvůli penězům a malému množství lidí trápil, byla oblast aerodynamiky,“ řekl švédský pilot.

„Máme skvělý větrný tunel, ale neměli jsme tolik peněz, abychom vyvíjeli aerodynamiku auta, kvůli tomu jsme měli v oddělení aerodynamiky omezený počet zaměstnanců. To je oblast, kde se teď hodně zlepšujeme, stále je tam prostor pro zlepšení, a i na voze můžeme vidět oblasti, kde můžeme zlepšit naši výkonnost. Neznamená to ale, že ostatní oddělení jsou v pořádku, všichni se musíme zlepšit v různých odděleních.“

Sauber má nového šéfa aerodynamiky, přišel z Audi

Sauber má nového šéfa aerodynamiky, přišel z Audi

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (15) Další článek: Berlin ePrix: Audi ovládlo Tempelhof, z triumfu se raduje Abt
12:33 | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.
14. června | Whiting po chaosu v Kanadě připouští změny: Konec závodu by mohl v budoucnu signalizovat (také) panel nad cílovou r… odkaz

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10