USF1 zavítá do aerodynamického tunelu až s hotovým vozem

Stáj USF1 zvolila stejný přístup k návrhu svého monopostu jako Virgin Racing, obejde se bez aerodynamického tunelu a využije pouze CFD (počítačová mechanika tekutin). Na rozdíl od britských soupeřů ale Američané svůj vůz do aerodynamického tunelu nakonec přivezou.

"Nedávno jsem si všimnul, že Nick Wirth vydal prohlášení o tom, že nový vůz Virgin F1 bude navržen zcela pomocí CFD," uvedl sportovní ředitel USF1 Peter Windsor. "To samé platí pro náš vůz, i když podle nás je to u nového týmu logické a ne něco vzrušujícího."

"Aerodynamický tunel Windshear vznikl samozřejmě i naší zásluhou. Gene Haas uvěřil Kenu Andersonovi, když mu Ken v roce 2006 řekl, že bude relativně snadné navrhnout a postavit v Charlotte aerodynamický tunel pracující s rychlosti 180 mil za hodinu, modely plné velikosti a pohyblivou podlahou. Také to tak bylo."

"Windshear je asi 15 minut jízdy od našeho sídla a bude nedocenitelný, až v lednu začneme mapovat aerodynamiku našeho vozu v plné velikosti. Nepracujeme s modely, jinak řečeno nemáme žádné výdaje a komplikace s modely. Naším modelem je skutečný vůz a jako nový tým formule 1 budeme moci v roce 2010 ve Windshearu testovat mnohokrát."

Sportovní pravidla pro rok 2010 umožňují týmům "vyměnit" každý z šesti dnů aerodynamických testů na rovince za 4 hodiny v aerodynamickém tunelu s vozem ve 100% velikosti. Jinak jsou povolené testy jen s 60% modely.

Další článek: Schumacherův návrat se nelíbí nejen v Itálii, ale také v Německu

20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
12. června | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
12. června | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00