USF1 zavítá do aerodynamického tunelu až s hotovým vozem

Stáj USF1 zvolila stejný přístup k návrhu svého monopostu jako Virgin Racing, obejde se bez aerodynamického tunelu a využije pouze CFD (počítačová mechanika tekutin). Na rozdíl od britských soupeřů ale Američané svůj vůz do aerodynamického tunelu nakonec přivezou.

"Nedávno jsem si všimnul, že Nick Wirth vydal prohlášení o tom, že nový vůz Virgin F1 bude navržen zcela pomocí CFD," uvedl sportovní ředitel USF1 Peter Windsor. "To samé platí pro náš vůz, i když podle nás je to u nového týmu logické a ne něco vzrušujícího."

"Aerodynamický tunel Windshear vznikl samozřejmě i naší zásluhou. Gene Haas uvěřil Kenu Andersonovi, když mu Ken v roce 2006 řekl, že bude relativně snadné navrhnout a postavit v Charlotte aerodynamický tunel pracující s rychlosti 180 mil za hodinu, modely plné velikosti a pohyblivou podlahou. Také to tak bylo."

"Windshear je asi 15 minut jízdy od našeho sídla a bude nedocenitelný, až v lednu začneme mapovat aerodynamiku našeho vozu v plné velikosti. Nepracujeme s modely, jinak řečeno nemáme žádné výdaje a komplikace s modely. Naším modelem je skutečný vůz a jako nový tým formule 1 budeme moci v roce 2010 ve Windshearu testovat mnohokrát."

Sportovní pravidla pro rok 2010 umožňují týmům "vyměnit" každý z šesti dnů aerodynamických testů na rovince za 4 hodiny v aerodynamickém tunelu s vozem ve 100% velikosti. Jinak jsou povolené testy jen s 60% modely.

Váš názor Další článek: Schumacherův návrat se nelíbí nejen v Itálii, ale také v Německu
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.