USF1 zavítá do aerodynamického tunelu až s hotovým vozem

Stáj USF1 zvolila stejný přístup k návrhu svého monopostu jako Virgin Racing, obejde se bez aerodynamického tunelu a využije pouze CFD (počítačová mechanika tekutin). Na rozdíl od britských soupeřů ale Američané svůj vůz do aerodynamického tunelu nakonec přivezou.

"Nedávno jsem si všimnul, že Nick Wirth vydal prohlášení o tom, že nový vůz Virgin F1 bude navržen zcela pomocí CFD," uvedl sportovní ředitel USF1 Peter Windsor. "To samé platí pro náš vůz, i když podle nás je to u nového týmu logické a ne něco vzrušujícího."

"Aerodynamický tunel Windshear vznikl samozřejmě i naší zásluhou. Gene Haas uvěřil Kenu Andersonovi, když mu Ken v roce 2006 řekl, že bude relativně snadné navrhnout a postavit v Charlotte aerodynamický tunel pracující s rychlosti 180 mil za hodinu, modely plné velikosti a pohyblivou podlahou. Také to tak bylo."

"Windshear je asi 15 minut jízdy od našeho sídla a bude nedocenitelný, až v lednu začneme mapovat aerodynamiku našeho vozu v plné velikosti. Nepracujeme s modely, jinak řečeno nemáme žádné výdaje a komplikace s modely. Naším modelem je skutečný vůz a jako nový tým formule 1 budeme moci v roce 2010 ve Windshearu testovat mnohokrát."

Sportovní pravidla pro rok 2010 umožňují týmům "vyměnit" každý z šesti dnů aerodynamických testů na rovince za 4 hodiny v aerodynamickém tunelu s vozem ve 100% velikosti. Jinak jsou povolené testy jen s 60% modely.

Váš názor Další článek: Schumacherův návrat se nelíbí nejen v Itálii, ale také v Německu
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.