USF1 smí testovat víc než ostatní, má od FIA výjimku

Americká stáj USF1 bude těžit ze skutečnosti, že jako jediná sídlí mimo Evropu. Nemusí dodržet zpřísněné omezení testování na rovinkách, celkově bude mít k dispozici o dva dny více než konkurenti.

Sportovní pravidla sice v tuto chvíli uvádějí, že každý tým smí za rok uskutečnit šest testů aerodynamiky na rovince, ale šéfové týmů se dohodli, že tento příděl zkrátí na čtyři dny. Změna se nebude týkat USF1.

"Máme speciální povolení na šest dní testování na rovince/v tunelu, místo čtyř dnů, které mají všechny ostatní týmy," řekl sportovní ředitel USF1 Peter Windsor pro Autosport. "Je to příklad toho, jak FIA a týmy ustoupily, abychom se cítili vítáni."

Vůz americké stáje vyjede k prvním testům v polovině února v Alabamě, poté ho čekají poslední předsezónní testy ve Španělsku.

Sportovní pravidla týmům umožňují výměnu testování na rovinkách za testování v aerodynamickém tunelu s modelem ve 100% velikosti. Každý den má cenu čtyř hodin v tunelu. Jinak smí týmy testovat jen s 60% modely.

Další článek: McLaren reorganizoval tým závodních inženýrů

14:51 | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.