„Je překvapení, že se nám to podařilo tutlat tak dlouho,“ říká Windsor.
Nový zájemce o účast ve formuli 1, tým USF1, se oficiálně představí pravděpodobně 24. února. Mělo by se tak stát v přímém přenosu americké televizní stanice SPEED, pro kterou pracuje jeden ze zakladatelů týmu Peter Windsor.
„Po možnosti stavět monoposty formule 1 ve Spojených státech se Ken Anderson a já poohlížíme už asi čtyři roky. Je fakt překvapení, že se nám to podařilo tutlat tak dlouho,“ řekl Windsor pro SPEED.
„Když se to provalilo, odezva byla obrovská. Mluvíme tady o milionech fanoušků plus o lidech z průmyslu a médií. Jasně, že se ozvalo i pár cyniků, ale v současné době se zdá, že stojí tak deset lidí proti nám a deset milionů za námi.“
Mezinárodní automobilová federace a promotér formule 1 už o snaze Andersona s Windsorem vědí a berou ji vážně. USF1 si teď musí sehnat investora.
„Samozřejmě, že v dobách ekonomické recese není snadné sehnat peníze. Ale recese je celá o přizpůsobení se změnám a úpravách možností. To jsme udělali a udělala to i FIA, když změnila pravidla. Pohybujeme se v oblasti zábavy a USF1 tomu bude odpovídat,“ slíbil Windsor.
USF1 by chtěl do formule 1 vstoupit od roku 2010. Sídlit bude v americkém Charlotte v Severní Karolíně, kde má technologickou základnu také americká série NASCAR.
Podle Rakušana Günthera Steinera, který v NASCAR pracoval pro tým Red Bull a Andersona s Windsorem osobně zná, neexistuje pro nový tým lepší místo.
„Už jednají s investory. To je to jediné co jim chybí, všechno ostatní je v Charlotte. Je tam aerodynamický tunel Windshear. Na univerzitě v Clemsonu asi hodinu jízdy od Charlotte se pohybují prvotřídní odborníci na aerodynamické výpočty a dynamiku vozidel. V okolí Charlotte máte prostě všechno, co potřebujete, abyste postavili monopost formule 1. Pracovní síla tu navíc nestojí tolik, kolik byste museli zaplatit v Anglii. Dává to smysl,“ řekl Steiner pro Motorsport-Total.
Podle Steinera se formule 1 stává díky rozpočtovým omezením dostupnější. Na plnohodnotný provoz týmu by už brzy mělo stačit 80 až 100 milionů dolarů místo dosavadních 300 milionů. Světová krize tak může mít na formuli 1 i pozitivní účinek.
Jak už zmínil Windsor, zpráva o možném vzniku amerického týmu ve formuli 1 vzbudila u Američanů pozornost. Podle Steinera potřebuje formule 1 americkou účast, aby si v USA opět získala fanoušky.
„Když ještě jezdil Mario Andretti, lidé se tu zajímali i o formuli 1. Dneska ale ve formuli 1 není žádný americký jezdec, žádný americký tým ani žádný americký motor. To je příčina toho, proč Američany formule 1 nebaví,“ myslí si Steiner.
„Jestli to USF1 vyjde, to se teprve uvidí. Ale podle mě mají v dnešní době ve formuli 1 dost dobré šance,“ dodal.