Technický ředitel Ferrari Pat Fry vysvětlil, kdy a proč se jeho tým letos dostal do ztráty ve vývoji vůči hlavním soupeřům.
Scuderii se po delší době podařilo vstoupit do sezóny v dobré formě, ale pak ztratila v průběhu roku.
"První balík vylepšení fungoval celkem dobře, některé díly lépe, než jsme čekali, to jsme pochopili později," popisoval úvod sezóny Fry.
Klíčový problém nastal v létě. "Do Kanady jsme přivezli jinou horní část karoserie, kterou jsme si nebyli jistí, a při snaze ji pochopit jsme se dostali do problémů. Kdybyste se mě zeptali, kdy náš vývoj začal upadat, asi to bylo v tu dobu."
Potíž ve formuli 1 je, že se nové díly dostávají na vůz s jistý zpožděním. A u Ferrari běžel několik dalších týdnů vývoj založený na nové karoserii, která nefungovala dobře.
"Když ve vývoji máte jednu věc, která nemá stoprocentní výkonnost, jakou jste čekali, co s tím uděláte? Protože tou dobou model v aerodynamickém tunelu pokročil a posunul se o čtyři až šest týdnů dál. Takže když se snažíte něco takového vrátit, vytvoří vám to hromadu jiných problémů."
Na závěr Fry potvrdil Neweyho slova, že týmy, kterým se letos dařilo na původní specifikaci pneumatik, měly víceméně štěstí. Štěstí v tom, že dlouhodobě stavěly vozy šetrné k pneumatikám a Pirelli připravilo rychle degradující obutí.
"K pneumatikám jsme šetrní dlouhodobě a potíže jsme měli s jejich zahříváním. Když dostanete pneumatiky, které se přehřívají, nám to hodně pomůže."
"Není to šikovností designu, simulacemi nebo něčím takovým, je to jen výběrem pneumatik. A jak se změnily, propadli jsme se kvůli tomu. Ale je na nás, aby vůz fungoval lépe s tím, co máme."