Změny se týkají 10. zatáčky, která následuje za zadní rovinkou a přivádí jezdce do třetího, velmi pomalého sektoru trati.
Až do roku 2004 byla 10. zatáčka na Katalánském okruhu táhlá levotočivá. Od roku 2005 až do loňského ročníku byla zatáčka mnohem ostřejší a po krátké rovince následovalo esíčko. Nová verze bude něco mezi původní a upravenou variantou.
Po konzultaci Mezinárodní automobilové federace (FIA) a Mezinárodní motocyklové federace (FIM) tato zatáčka doznala z bezpečnostních důvodů změn.
„Circuit de Barcelona-Catalunya během ledna upravuje současný tvar 10. zatáčky, která se nachází na začátku legendární sekce Stadionu,“ stojí v prohlášení okruhu.
„Tento projekt, který byl v posledních letech analyzován spolu s FIA a FIM zlepší bezpečnostní podmínky při závodech automobilů i motocyklů.“
A ačkoliv hlavním důvodem úprav je zvýšení bezpečnosti, podle de la Rosy přinesou změny také lepší závodění.
„Jde o vývoj, který se fanouškům bude jistě líbit. Zatáčka nyní bude více zakulacena a bude rychlejší, což umožní jet mnohem rychleji na 'Stadionu' a ty zatáčky budou lepší,“ věří de la Rosa.
„Myslím, že jde o změnu, kterou budou mít diváci rozhodně rádi, protože pro fanoušky a jezdce bude tato sekce mnohem zajímavější. Odvedli neuvěřitelnou práci, aby voda z asfaltu dobře odtékala.“