Romain Grosjean dal vzpomenout na svoji hrůzostrašnou nehodu z Grand Prix Bahrajnu 2020. Naštěstí tentokrát mnohem méně vážným způsobem. Francouzský pilot v horkém závodě americké série IMSA nemohl v kokpitu doplňovat tekutiny.
Americký šampionát sportovních vozů IMSA WeatherTech SportsCar Championship pokračoval v neděli šestihodinovým závodem na slavné trati Watkins Glen. Vytrvalostních závodů v rámci série se účastní také tovární Lamborghini s hypervozem SC63 LMDh. Do jeho posádky patří i Romain Grosjean.
Rodák z Ženevy do závodu odstartoval a strávil za volantem první tři hodiny, během kterých se rozhodně nenudil. V úvodu se musel Grosjean vypořádat s prudkým lijákem, poté se ale vyčasilo a teplota vystoupala k letním hodnotám. Už tak náročný stint v kokpitu bývalému pilotovi F1 zkomplikovala závada systému, pomocí kterého jezdci za jízdy doplňují tekutiny.
„Jsem totálně uvařený. A věřte mi, že zrovna já dobře vím, o čem mluvím,“ řekl Grosjean krátce po vystoupení z auta novinářům a odkázal tak na svoji bahrajnskou nehodu, po které musel unikat z hořícího kokpitu monopostu Haas. Viditelně vyčerpaného jezdce v zázemí Lamborghini ochlazovali členové týmu. I přes velké fyzické vypětí však Grosjean podal mimořádný výkon. Z jedenáctého místa na startu se během druhé hodiny dostal až na první příčku, kde strávil celkem 23 kol.
Grosjeana pro druhou polovinu závodu vystřídal další bývalý pilot F1 Daniil Kvjat. Ten sice první příčku proti převaze prototypů Acura, Cadillac a Porsche neudržel, nicméně i tak mohli být po závodě u Lamborghini spokojení. Grosjean s Kvjatem společně obsadili sedmé místo, čímž vyrovnali dosud nejlepší výsledek prototypu SC63 ze Sebringu 2024.
„Víme, že naše auto má pořád mnoho slabých stránek. Ale i tak jsme z něj dostali solidní výkon. Už se blížíme k plnému využití našeho potenciálu. Ale ani když z našeho vozu vytáhneme maximum, tak to pořád nebude dost,“ povzdechl si po závodě v rozhovoru pro sportscar 365.com Grosjean.
Lamborghini s vozem SC63, jenž stojí na šasi Ligier, loni závodilo kromě IMSA i v mistrovství světa WEC. Odtud se stáhlo kvůli povinnosti pro tovární týmy nasazovat dva vozy do všech závodů. V USA pak italská stáj nejede kompletní sezonu, ale účastní se pouze vytrvalostních podniků. Po závodech Rolex 24 v Daytoně, 12 hodinách na Sebringu a 6 hodinách ve Watkins Glen uvidíme prototyp Lamborghini ještě v zářijové šestihodinovce v Indianapolis a během říjnového sezonního finále Petit Le Mans na Road Atlanta.