Univerzální tisková zpráva

V rámci optimalizace pro příští rok jsme připravili takzvanou univerzální tiskovou zprávu. Ta obsahuje vyjádření jezdců po závodě.
Univerzální tisková zpráva

Mnohé termíny se někdy opakují, takže pro zjednodušení jsme připravili mustr, do kterého už stačí dosazovat jen proměnné.

VYJÁDŘENÍ PILOTA F1 PO ZÁVODĚ

Byl to náročný závod. Na autě jsme před víkendem provedli nějaké změny (bits and pieces), nějaké drobné úpravy na předním křídle, na zadním křídle, na bočnicích, na krytu motoru, na podlaze, difuzoru, brzdách, zavěšení, tlumičích, volantu, sedačce, pedálech *). Vlastně všechno s výjimkou jezdce. [Jméno okruhu] je trať, kterou mám opravdu rád. Je náročná, je směsí rychlých, pomalých a středně rychlých zatáček. Má také nějaké rovinky. Takže je potřeba auto nastavit tak, aby bylo rychlé v zatáčkách, ale současně aby nebylo pomalé na rovinkách. Důležité je tedy najít kompromis.

Věděli jsme, že důležitý bude výsledek v kvalifikaci. Abych pravdu řekl, nepamatuji si velkou cenu, ve které by kvalifikační výsledek důležitý nebyl. Přijeli jsme do [jméno země] s úmyslem získat nějaké body, a když se naskytne šance, bojovat třeba o umístění na stupních vítězů nebo dokonce vítězství. Upřímně, nevím ani, proč bychom se sem jinak vláčeli.

Tušili jsme, že klíčovou roli může sehrát počasí. Podle naší předpovědi to vypadalo na polojasno, oblačno až zataženo, občas přeháňky nebo bouřky, proměnlivý vítr.

Kvalifikace se neodehrála přesně podle toho, jak jsme si ji naplánovali.

[Zaškrtněte jednu z následujících možností]

[  ] V první části jsme měli smůlu, neboť mě v rychlém kole pozdržel [jméno libovolného pilota], takže jsem ztratil důležité desetiny, se kterými bych se nepochybně dostal do druhé části kvalifikace. Nepovedlo se mi taky optimálně zahřát pneumatiky, což sehrálo svou roli. Věřili jsme ale, že dobrého výsledku se dá dosáhnout i z takto hlubokých pozic na startu.

[  ] Škoda, že jsme zůstali jen těsně před branami závěrečné části kvalifikace. Ale pneumatiky neměly ideální přilnavost a v mém rychlém kole mě pozdržel [jméno libovolného pilota], takže jsem ztratil důležité desetiny, se kterými bych se nepochybně dostal do poslední desítky.

[  ] Dostat se do třetí části kvalifikace je fantastickým úspěchem pro celý tým. Auto fungovalo skvěle, celý tým pracoval tvrdě, jak tady na okruhu, tak v továrně v [jméno lokality]. Ke konci kola už trochu odcházely pneumatiky, a kdyby mě nepozdržel [jméno libovolného pilota], jsem přesvědčen, že by stál na startu ještě o [dosaď vhodné číslo] výše. Ale v sobotu se žádné body neudělují.

**) Ne/těší mě *), že jsem ne/porazil *) svého týmového kolegu. Vždycky se srovnáváte se svým týmovým kolegou, toho chcete vždycky porazit.

***) Start se mi ne/povedl *). Ztratil/získal jsem *) [dosaď vhodné číslo] pozic již v [dosaď vhodné číslo] zatáčce. Auto bylo nejprve nedotáčivé/přetáčivé *) a v další fázi závodu bylo zase přetáčivé/nedotáčivé *). Naše zvolená strategie nemohla být zcela zužitkována, protože mě přibližně [dosaď vhodné číslo] kol zdržoval [jméno pilota]. Udělali jsme několik chyb. Předem říkám, že nebudu konkretizovat, protože jako tým vítězíme, jako tým prohráváme a jako tým děláme chyby. Celý tým makal tvrdě, jak tady na okruhu, tak v továrně v [jméno lokality]. Pneumatiky se opotřebovávaly rychleji, než jsem očekával, takže pak auto nedrželo, jak jsem potřeboval. Během závodu jsme navíc zaznamenali určitě potíže technického charakteru, jejichž příčinu máme v úmyslu zanalyzovat, až se vrátíme do továrny. Někteří soupeři měli dnes prostě více štěstí a já se už těším na další závod. Tam bude výsledek určitě lepší.

****) Jsem nesmírně šťastný za sebe i za celý tým. Stát na stupních vítězů je odměna za tvrdou práci všech lidí jak tady na okruhu, tak v továrně v [jméno lokality]. Jsem přesvědčen, že kdyby mě během závodu nezdržoval [jméno pilota], určitě bychom dnes měli na vítězství. O to se pokusíme příště a já se už moc těším.

*****) Byl to skvělý závod a moc jsem si jej užil. Povedlo se všechno a po celý víkend jsme neudělali chybu. Chyb je potřeba se vyvarovat, má-li všechno klapnout v cestě za vítězstvím. Po celou dobu závodu jsem v zrcátkách viděl [jméno pilota], ale věděl jsem, že jej mám pod kontrolou. Hlídal jsem si auto, šetřil pneumatiky, a když bylo potřeba zrychlit, zrychlil jsem. Je to skvělá trať pro naše auto a chtěl bych poděkovat celému týmu, který pracoval velmi tvrdě, jak tady na okruhu, tak v továrně v [jméno lokality]. Samozřejmě, že dosáhnout na vítězství by nebylo možné bez [sponzor 1], [sponzor 2],…, a [sponzor n]. Dnes budeme slavit, ale hned poté se začneme připravovat na další závod, kde doufáme dosáhneme podobného výsledku.

 

*) – nehodící se škrtněte.

**) – je-li to (ne)vhodné, zcela vynechat

***) – použít v případě potřeby výmluv, pozor: v této verzi nejmenovat sponzory

****) – použít pouze v případě umístění na stupních vítězů, nejde-li o vítězství; vhodné jmenovat sponzory

*****) – použít pouze v případě vítězství, nutné jmenovat sponzory, dovoleno zmínit některé osoby z řad příbuzných nebo blízkých nebo využít prostoru k nějakému filozofickému poselství.

n – přirozené číslo

 

Hezkého Silvestra a vše nejlepší do nového roku!

Další článek: Přehled nejdůležitějších událostí roku 2011

14:06 | Sebastian Vettel dává do aukce "duhovou" helmu, kterou měl v Turecku. Dražba začne na jeho webu po závodě. Má jít o jedinou Vettelovu helmu z doby u Ferrari, která se dostane do soukromých rukou.
10:01 | Před 45 lety zemřel společně s pěti dalšími členy svého týmu při letecké nehodě Graham Hill. Vraceli se z testu na okruhu Paula Ricarda. Hill byl prvním a je stále jediným držitelem trojité koruny.
17:30 | McLaren potvrdil, že Sainze vyřadil problém se zadními brzdami.
28. listopadu | Alex Albon po včerejší nehodě mění šasi.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink Verstappen (1:28.355)
Kvalifikace Hamilton (1:27.264)
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10