United Autosports: tým Fernanda Alonsa pro debut na scéně sportscar

Dvojnásobného mistra světa formule 1 čeká v lednu dlouho očekávaný debut na scéně vytrvalostních závodů sportovních vozů. Slavné čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně se Alonso zúčastní s Ligierem JS P217 Gibson americké stáje United Autosport.

Tým United Autosports založil v roce 2009 současný šéf McLarenu Zak Brown spolu s bývalým britským závodníkem Richardem Deanem. V minulosti působil tým na příklad v britském šampionátu vozů GT, nyní je United Autosports aktivní především v evropské Le Mans Series, a to ve třídách LMP 2 a LMP 3.

Do letošní sezóny evropské Le Mans Series nasadil United Autosport dva vozy Ligier JS P3 do třídy LMP 3, kde nakonec zásluhou čistě americké posádky John Falb, Sean Rayhall získal mistrovský titul.

V kategorii LMP 2 závodil tým Zaka Browna s prototypem Ligier JS P217 Gibson, do kterého usedne v Daytoně právě i Alonso.

Ligier JS P217 Gibson

Ligier JS P217 Gibson je jedním ze čtyř současných prototypů třídy LMP 2. Tato kategorie má pro závody světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC a evropské Le Mans Series pravidly daný seznam povolených výrobců šasi (kromě Ligieru ještě Oreca, Dallara a Riley-Multimatic), pro které dodává jednotné motory firma Gibson.

Stvořili jsme závodní monstrum, říká Brown o Alonsovi

Stvořili jsme závodní monstrum, říká Brown o Alonsovi

Prototypy Ligier staví firma Onroak Automotive, která navazuje na společnost Ligier Cars. Tu založil v roce 1968 bývalý závodní pilot a konstruktér Guy Ligier. Kromě světa sportovních vozů mohou fanoušci znát tuto značku i z formule 1. Na příklad v roce 1996 vyhrál Olivier Panis monackou grand prix s monopostem Ligier-Mugen-Honda.

Šasi Ligier JS P217 se poprvé objevilo na startu závodu shodou okolností právě v Daytoně, a to letos v lednu. Tým PR1/Mathiasen Motorsports dokončil slavnou čtyřiadvacetihodinovku s novým prototypem na pětatřicátém místě.

V útrobách Ligieru JS P217 nalezneme osmiválcový motor Gibson GK-428 o objemu 4.2 litru a o výkonu 600 koňských sil. Šestistupňovou sekvenční převodovku TLS-200 dodává firma Hewland. Celý prototyp váží 930 kilogramů. V současnosti mohou tento vůz nasazovat zákaznické týmy do IMSA WeatherTech Sportscar Championschip (Daytona 24h), FIA WEC a evropské Le Mans Series.

Alonsa čeká v listopadu test s Toyotou, píše Autosport

Alonsa čeká v listopadu test s Toyotou, píše Autosport

V IMSA WSC startuje Ligier JS P217 ve vrcholné kategorii „P“, do které patří prototypy LMP 2 spolu s vozy specifikace DPi (prototypy značek Mazda, Acura, Nissan a Cadillac, které automobilky staví na podvozcích vozů LMP 2 a vyvíjí pro ně vlastní motory).

„Alonsovi parťáci“

United Autosports nasadí do čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně hned dva prototypy Ligier, ve kterých se bude střídat celkem šest jezdců.

Fernando Alonso utvoří v jednom ze dvou prototypů amerického týmu posádku spolu s Lando Norrisem, nedávno nově jmenovaným rezervním pilotem McLarenu pro sezónu 2018. Třetím pilotem bude Phil Hanson, úřadující šampión asijské Le Mans Series ve třídě LMP 3, který se v letošní sezóně s Ligierem JS P217 týmu Tockwith Motorsports zúčastnil čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.

Největší hvězdou posádky druhého vozu bude bez pochyby Paul di Resta, expilot formule 1 a Mercedesu v DTM, jezdec, který je spojován se závodní sedačkou u Williamsu pro rok 2018. Di Resta se bude v kokpitu druhého Ligieru střídat s mladým dvaadvacetiletým Američanem Williamem Owenem. Ten s týmem United Autosport již absolvoval kompletní sezónu evropské Le Mans Series.

Třetí člen posádky druhého prototypu ještě nebyl potvrzen. Spekulovalo se o tom, že by jím mohl být Portugalec Filipe Albuquerque. Zkušený dvaatřicetiletý pilot byl v minulosti členem programu Audi v LMP 1 a za United Autosports absolvoval letošní sezónu evropské Le Mans Series. 

Albuquerque nakonec sice bude závodit za United Autosports i v příští sezóně, ovšem pouze v evropské Le Mans Series. V závodech IMSA totiž Portugalec doplní svého krajana Joaoa Barbosu v posádce prototypu Cadillac DPi-V.R. #5 týmu Action Express.

Foto: Profimedia

Diskuze (89) Další článek: Pokud máte lepší nápad, tak sem s ním, reaguje Brawn na kritiku výrobců
18:21 | Podle Auto Motor und Sport je závod v Miami v příštím roce nepravděpodobný. Kalendář by tak obsahoval jen 20 závodů.
16:03 | Daniel Ricciardo potvrdil, že ho v Německu pravděpodobně čekají penalizace (via AMuS)
16:03 | Vettel: Mám rád Kimiho, ale tohle rozhodnutí není v mých rukou. Charles bude mít skvělou kariéru, ale nemusí spěchat, je mladý.
14:52 | Šéf Haasu popřel, že by s Robertem Kubicou jednal o sedačce pro příští rok.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10