Mezinárodní automobilová federace chce zlepšit bezpečnost monacké tratě v šikaně za tunelem, proto zvětší únikovou zónu.
Během závodního víkendu v Monaku došlo za tunelem k několika nehodám. S velkým štěstím unikl ve třetím tréninku tvrdšímu nárazu Nico Rosberg, když ztratil kontrolu nad vozem při brzdění. Pérez ale už takové štěstí neměl a při nárazu do bariéry (červené a bílé pruhy na obrázku) zažil chvilkové přetížení 80 G.
Mexický pilot Sauberu byl s těžkým otřesem převezen do nemocnice, a i když neměl žádná zranění, propuštěn z ní byl až v pondělí. Mezinárodní automobilová federace se proto na bezpečnost v tomto úseku změřila a podle Adama Coopera se rozhodla, že tuto bezpečnostní bariéru za šikanou posune dál o zhruba 20 metrů.
Docílit toho může jen tak, že odstraní jeřáb, který stojí za ní. Pořadatelé v Monaku by ho tam sice chtěli i nadále mít pro rychlé odstraňování vozů, ale federace argumentuje tím, že každá nehoda, která se v tomto místě stane, si stejně s největší pravděpodobností vyžádá červené vlajky nebo v závodě alespoň výjezd safety caru.
FIA tento krok zvažovala už v sobotu večer po Pérezově nehodě, ale dospěla k závěru, že by odstranění jeřábu, přesunutí TV kamery a posunutí bariéry nebylo možné stihnout včas před začátkem závodu.