Umožňuje virtuální safety car taktické hry?

Umožňuje virtuální safety car taktické hry?

GP USA ukázala jednu nedokonalost virtuálního safety caru. Někteří jezdci chtějí, aby to FIA nějakým způsobem vyřešila.

Říká se, že safety car neutralizuje závod, ale není to tak úplně pravda. V případě virtuálního safety caru (VSC) je to mnohem přesnější, protože umožňuje zachovat rozestupy mezi jezdci.

Pilot vidí na volantu, zda je nad (v plusu) určitou časovou hodnotou. Daný úsek nebo okruh musí projet za určitý čas a tedy určitou rychlostí. Jenomže pokud to zjednodušíme a řekneme, že daný sektor měl projet třeba za minimálně 40 sekund, dá se samozřejmě projet i za 60 sekund. 

Jinými slovy jezdec může jet za VSC pomaleji – ať už z technických důvodů, nedopatřením nebo úmyslně. Přesně to se stalo v USA, kde byl Hamilton podstatně pomalejší, než jezdci za nim. Díky tomu se mohl Rosberg dotáhnout na Ricciarda a krátce po restartu ho předjet. Samozřejmě tím neříkáme, že to byl od Hamiltona úmysl, ale stalo se to. 

Podle některých jezdců by se to mělo řešit. „Je tu bod v pravidlech, který jezdci zakazuje, aby jel zbytečně pomalu,“ řekl Charlie Whiting pro Auto Motor und Sport. „Rádi bychom ho využili, pokud budeme mít podezření, že někdo úmyslně a takticky povolil plynový pedál. Akceptovali bychom, kdyby měl jezdec technické problémy. V takovém případě by ho mohli ostatní předjet.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud